woensdag 10 augustus 2016

Zolang niets geplaatst maar wil het toch weer even van me afschrijven .........

Er is in de afgelopen tijd toch wel weer het een en ander gebeurd , in korte tijd 3 x onder narcose  de 1e keer om die catheter te plaatsen zoals jullie hiervoor hebben gelezen.  Een week later werd de catheter eruit gehaald omdat hij irriteerde en 3 weken later lag ik weer op de SEH met men dacht een nierbekontsteking. Die avond werd ik dus weer om 21.30 uur onder narcose geholpen en werd er weer een catheter geplaatst . Die moest blijven zitten tot de operatie waar ze de niersteen weg zouden halen . Dit gebeurde op 18 juli en het was een flinke steen maar die ben ik gelukkig kwijt. Maar bij 1e keer SEH hadden ze op de scan iets gezien in mijn darmen wat er niet hoorde dus ik moest naar een MDL arts. Nou daar ben ik geweest en nu gaan ze morgen een colonscopie doen . Dus nu dalijk lekker aan de moviprep blegh zo goor maar wat moet dat moet .

Ook met de reuma gaat het niet zo lekker op het moment Inflectra infuus had al 3 x geen goed resultaat bij me maar ook door operatie en zo werd het allemaal uitgesteld en ook de vakantie periode zorgde voor wat vertraging. De afgelopen tijd had ik echt heel veel pijn en erg veel last vooral van mijn handen en schouder. Gisteren mocht ik dus naar de reumatoloog en ja ze merkte ook wel dat mijn lijf heel onrustig is dus dat er wel wat ontstekingen zijn. De reuma is dus zeer actief.
Ik moest ook rontgen foto's laten maken om te kijken of er al schade is aan mijn handen en voeten aangezien mijn vingers er ook anders uit gaan zien ja dat had ik allang gemerkt maar ja je kan er niks aan doen . Nu mag ik gelukkig dinsdag weer aan de remicade die voorheen dus wel effect had. Ze zei we gaan het 1 x proberen en dan na 5 weken evalueren we en anders moeten we nog naar ander medicijn gaan kijken . Het maakt mij niet uit wat maar ik wil gewoon minder pijn en weer wat meer kunnen doen .
Zoals van de week waren we in Amsterdam naar me schoonouders en daarna langs die kleine het is zo een heerlijk jong en hij neemt me niets kwalijk dat ik niet kan wat ik wil . Hij noemt me oma kwienne en geniet als ik gewoon maar even met hem bezig ben . Maar ik voel het toch als tekort schieten .............. nu weet ik dat er mensen zeggen je moet het accepteren ! Ja ik accepteer ook dat ik reuma heb en niet alles kan doen maar baal er nu van dat het toch wel hard gaat en dat wil ik niet .....
Ik heb niets te willen dat weet ik maar ach ja ....
De een vind me sterk de ander vind me een zeur maar jullie zouden eens moeten voelen en ervaren wat ik voel en denk en ja dan heb je waarschijnlijk een andere mening .
Ook zijn er mensen die vinden dat ik sterk en positief ben ..... ja wat moet ik dan ????
anders kan ik wel aan de kapstok gaan hangen en ik heb een hele lieve man echt hele lieve kinderen met aanhang gelukkig beide ouders nog waar ik ook veel van hou en dan ook nog wat echte vrienden en/of vriendinnen en daar voor ga ik door .
En ja als ik zo een dag als afgelopen zondag heb gehad dan moet ik gewoon 3 dagen bijkomen en het bezuren maar ja heb wel een hele fijne dag gehad.
Mijn schoonmoeder is afgelopen periode in ziekenhuis opgenomen en ook geopereerd we gaan er elk week even heen voelde me al schuldig dat wij niet zoveel voor haar / hun kunnen doen . Maar gelukkig heeft Cees een schat van een zus en 3 kanjers van broers met allemaal geweldige aanhang . Zij wonen allemaal redelijk in de buurt van ma en met elkaar lossen ze het op en zorgen voor bezoek.
Komend weekend gaan we een weekendje naar mijn ouders ook om bij en met hun iets te doen. Ze wonen ook niet in de buurt en we komen er niet wekelijks.
Ik ga nu  aan de laxeer zooi voor morgen het darmonderzoek als het goed is krijg ik dan 26 augustus de uitslag en ik hoop niet eerder want dan is het meestal niet zo goed....
De voorgaande jaren deed ik elke keer met het ITU tournament bij onze club vrijwilligerswerk gewoon zitten en muntjes verkopen maar dat had ik nu al van te voren door gegeven dat ik het niet kan en nee ik kan het echt niet .....
Dus ik ga nog wel vooruit in leer proces ik leer nee te zeggen maar wel met pijn en moeite maar als ik zeg dat ik wel help en het lukt niet dan vind ik het ook lullig dat ze een andere oplossing moet zoeken .
Ik verheug me intens op de vakantie dat ik lekker samen met mijn mannetje ga relaxen en genieten want hij doet zoveel en werkt ook zo hard en ook naar hem denk ik jezus man had je maar een gezonde vrouw . Gelukkig steunt hij me waar mogelijk  hij is echt mijn alles !!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten