dinsdag 2 juni 2020

Het gaat goed , ach wat is goed je gaat wennen aan narigheid

Gewoon weer ff van me afschrijven 

Ik heb al heel lang niet meer van me af geschreven en ga het toch weer doen . Gewoon voor mezelf en de mensen die er echt benieuwd naar zijn.
Zoals de meeste wel gezien hebben ben ik wel goed bezig , wandelen en zo helaas fietsen wordt hem geloof ik niet meer . Dan pak ik gewoon de scootmobiel daar schaam ik me niet meer voor.
28 Februari heb ik een kijkoperatie aan mijn rechterschouder gehad, met gelukkig goed resultaat. Alleen de fysio liep niet zoals het hoort door de Corona . Daar hadden wel meer mensen last van dus daar leg je je gewoon bij neer toch ?
Helaas loopt het bij mij nooit zoals het hoort. Op een gegeven moment kreeg ik heel veel pijn in mijn linker boven been. Eerst denk je dat gaat wel over , toen het aanhield toch maar de huisarts gebeld en ja ik kon gelijk langs komen. Ze waren bang voor een trombose been, ik werd gelijk door gestuurd naar het Sint Jansdal voor een duplex onderzoek. Wat een mazzel het was geen trombose been dus ze hoefde geen schokkende dingen te doen . Na 3 dagen belde ik de huisarts en die zei : Het is een spatader u moet een steunkous aan laten meten en na de crisis operatie . Steunkous aan meten werd ook ondanks de Corona gelijk gedaan want was noodzaak . Naderhand dacht ik operatie ? wat voor operatie ? dus ik belde de huisarts en die zei hij moet verwijderd worden. 
Het nadeel was : steunkous tot in mijn lies die kreeg ik nooit zelf aan want dat is een gemartel , dus thuiszorg werd ingeschakeld. Ja dan voel ik me weer lastig en afhankelijk dat is niet prettig. 
Ook slaap ik helemaal niet dus gesprek met de huisarts en gelijk over die spatader, ze keek en bij Sint Jansdal was een lange wachttijd . Ik kon ook als ik wilde naar U clinic in Hattem die belde ik en ik kon de volgende dag al terecht. Ik had die dag al afspraken staan dus werd de week erna op dinsdag . 
Nou dacht ik dan is het alvast in werking gezet. 
De nacht voor ik mijn afspraak had moest ik naar de toilet en ik denk ik doe geen licht aan dan wordt Cees wakker , helaas vergistte ik me in de treden en viel van de trap af . Dus Cees alsnog wakker . 
Natuurlijk had ik pijn maar de mensen die me kennen weten dat ik denk ach gaat wel weer over. Helaas de volgende ochtend nog veel pijn dus huisarts gebeld en ivm reuma moest ik toch foto's laten maken om te kijken of er niets gebroken was . Gelukkig geen breuken maar flink gekneusd. Dus weer en nog meer afhankelijk van de thuiszorg.
Vanmorgen had ik dus de afspraak bij die clinic . Wat een fijne arts zeg zeer erg betrokken en natuurlijk moet je vertellen hoe of wat met operaties en medicijnen.  Jeetje zegt hij vrouwtje wat heeft u al een hoop meegemaakt. Hij ging dus ook kijken met duplex of echo en zei : nou is geen overbodige luxe dit is echt nodig . Ik zei hem ook het gaat mij er niet om dat men ze ziet maar de pijn die ik er van heb , ja zegt hij dat snap ik. Toen we samen de behandel kamer uitliepen zei hij respect dat je zo vrolijk en optimistisch bent. Ja zei ik het wordt er niet beter op als ik ga klagen en simpen. 
Bij de assistente zei hij gelijk een behandeling van 45 minuten , ze zegt dat wordt dan na je vakantie tegen hem nee zegt hij dan schuiven me maar wat . Dus nu wordt het 26 juni gedaan. Daarna moet ik nog 5 dagen de steunkous aan en dan ben ik er af. Wat een opluchting zeg want dat afhankelijk zijn vind ik zo erg......
Dus nog 3 weken geduld maar dat lukt me wel . Ivm met slecht slapen moet ik naar een slaapcentrum en daar kan ik volgende week terug dus wordt vervolgd....

Ondanks alle shit hebben we een heerlijk weekend gehad bij onze beste vrienden in Pijnacker en dat maakt ook al heel veel goed. Laten we eerlijk zijn die Corona belemmert een ieder in zijn sociale contacten en dat is ook niet echt bevoordelijk. Maar komt goed !!! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten