donderdag 19 november 2015

een week met allerlei emoties maar waarom zoveel tranen ????

Vandaag heb ik een ik doe niks dag ........
Althans ik moet straks naar fysio en daarna naar Zwolle de uitslag van de botscan . Ben wel benieuwd hoe of wat . Dus ik heb met de mannen afgesproken dat we lekkere snert eten die ik zelf gemaakt heb maar lekker in de vriezer heb gedaan voor de makkelijke dagen . Aangezien ik om half 4 daar moet zijn weet ik niet hoelaat ik weer thuis ben want heb nog niet veel ervaring met Zwolle of er veel en vaak uitloop is.
Even terug kijken op de afgelopen week :
Vrijdag een rustige dag gewoon wat boodschappen gedaan en in de avond lekker thuis
Zaterdag : eindelijk was het zover deze dag ging ik met een vriendin naar de show van Derek Ogilvie, Om half 12 kwam ze me ophalen zijn we samen even lekker een broodje gaan eten in Zwolle en toen richting het theather. We dachten dat het niet zo druk zou zijn maar er zat wel 250 man in de zaal. Het was een leuke show en ja er waren dingen dat ik dacht ....... wellus of nietus..... Ik denk dat je er echt pas achter komt als hij je zelf een reading geeft . Hij noemde wat woorden en als dat op jou van toepassing was moest je je handen omhoog doen . Op een gegeven moment waren er voor mij raakvlakken maar ik deed mijn armen niet omhoog . Ik ben momenteel zo emotioneel dat ik dacht nou doe maar niet zit ik alleen maar te janken . Dus me emotie en schaamte overwonnen mijn nieuwsgierigheid. Jesina vond het ook wel indrukwekkend en toch twijfel. Maar we hebben een leuke middag gehad. Toen we naar huis reden appte mijn schoondochter of we zin hadden om bij hun te eten , ik zei dat ik het aan Cees zou vragen . Wij vonden het beide wel leuk en zijn er gezellig gaan eten . Het was ook echt heel gezellig maar ja jullie weten het wel : ik was de sjaak afhaak na het eten gingen we nog even laag zitten en toen sloeg de vermoeidheid toe. Er is een tijd geweest dat ik dacht nee je kan nu niet weg gaan en ik stug bleef zitten maar tegenwoordig geef ik het toe en doe ik dan ook wat het wijste is. Dus we zijn naar huis gegaan en lekker in huispak nog avondje tv gekeken.
Zondag was weer een lekkere relaxte zondag genieten met mijn mannen in huis
Maandag op het gemak wat in huis gedaan en toen op de fiets even naar het dorp wat boodschappen doen door de pijnstillers vind ik het beter om te fietsen dan auto te rijden . Ik liep in het dorp en kwam een lieve vrouw tegen die ik al een tijdje kan en ja we komen in gesprek ze vraagt en meis hoe is het nu ? maar wel iemand die ook op het antwoord wacht he dus ..... ik zei gewoon zoals ik het voelde kut. we stonden even te praten en ik zei ook ja therapie heeft wel een stuk geholpen ik accepteer dat ik reuma en fm heb maar alles wat er nu bij komt. Waarschijnlijk ook de overgang die werkt (hormonen) en ja zij zei ook meis het is niet zo gek je hebt een drukke tijd gehad met verhuizing naar aangepaste woning en dan je klachten . Ik wilde niet huilen ik wilde gewoon praten maar kon het niet tegen houden dus daar stond ik weer in het dorp te huilen ze pakte me beet en zei meis is toch niet gek ...... Ook zei ik haar dat Krijn ging samen wonen nou zei ze dan snap ik ook die tranen wel het is een combi van alles . Zij heeft ook heel veel gehuild toen haar zoon het huis uit ging en ze zei is toch een goed teken . Ja je bent zolang samen geweest en jij hebt ook zo je best gedaan voor hem ondanks je eigen beperkingen . Ik weet dat je me blog leest en bedankt voor je lieve woorden  xx. Toen maar naar huis want wilde eigenlijk liever niemand meer tegenkomen .

Laat in de middag zette Krijn het grote bericht op FB dat hij en Shannon samen gaan wonen . Zo leuk al die felicitaties . Ook zette ik het op mijn status en dat ik ze ook heel veel geluk wens maar ook moeite het is toch wel een emotioneel iets . Maar ja het is toch mijn knulletje ;-) Ik weet dat het zo hoort en gaat maar mag toch wel eerlijk zijn dat het me wat doet .. Ook op mijn status kreeg ik leuke en lieve reacties van hele lieve meiden . Daar kwamen ook de complimenten van je mag er trots op zijn jij hebt hem toch maar groot gebracht. Heel veel alleen gedaan voor en met hem . Ja het zal wel een extra dimensie daar aan geven . Ik weet zeker dat ik hem ga missen maar weet ook dat hij gelukkig is en blijft. Het zal ook veel was schelen en met eten even wennen denk ik . Gelukkig heb ik mijn lieve Cees dus blijf niet helemaal alleen . Voor dat mensen gaan reageren ja er zijn wel meer mensen alleen en ja dat weet ik maar het nadeel bij mij is dat ik helaas niet kan werken dus hele dagen alleen thuis bent. Begrijp me niet verkeerd ik wil niet zielig doen of medelijden wekken. Maar als je gewoon werkt dan heb je toch meer sociale contacten op de dag .
Dinsdag wat in huis gedaan in mijn eigen tempo , en ook weer even op de fiets naar het dorp want ja alleen maar binnen zitten is ook niet goed. Beetje lichaamsbeweging is ook goed, alhoewel af en toe die heup wel pijn lijk is ondanks trapondersteuning. En ik kwam weer een bekende tegen echt een lieve vrouw die dus ook vroeg en meis hoe gaat het nou ik volg je en denk vaak aan je. Nou ja hoef eigenlijk niet verder te typen he ? hahhaha ja hoor weer die tranen ook zei zij eigenlijk het zelfde als die van gisteren meid je moet trots zijn op je zelf wat je toch wel allemaal doet . Ja zei ze je kan het niet zien aan je he alhoewel een tijd niet . De tijd dat ik altijd dat masker op had maar dat is verleden tijd dat masker werkt niet meer . De elastiekjes knellen teveel .
Ik ben momenteel niet veel op FB ja om spelletje te doen en lekker veel aan het haken ook een heerlijke afleiding . Zolang ik die vingers beweeg worden ze niet zo stijf en stram. Maar helaas ik kan er niet veel kracht mee zetten en dat doet zo'n pijn gisteren heb ik een gevecht gehad met de stoofpeertjes het schillen wordt een crime voor me ook gewoon het doorsnijden van de peren of aardappels . Ik moet gewoon gaan kijken of er hulpmiddelen voor zijn zodat ik dat nog wel zelf kan doen . Toen ik het de jongens vertelde zei Cees nou dan koop je toch gewoon geschilt of voorbereid, natuurlijk kan dat maar dan moet ik weer wat uit handen geven ik wil toch nog wel wat zelf doen .
Maar ja we zien wel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten