zondag 8 november 2015

Weer een week met een lach en een traan , maar is tegenwoordig vaste prik

 Maandag moest ik naar me huis arts ik heb wat plekjes op mijn gezicht , hij heeft een plek met electriciteit verwijderd de andere met stikstof aangestipt. Het ziet er niet echt mooi uit maar ja het moet maar . Over een maand moet ik terug komen kijken of het weg of minder is . Het kan een bijwerking zijn van mijn Reumatoide artritis  psoriatica. Dat houdt in dat je net als bij psoriasas ook vlekken in gezicht of op je lijf krijgt . Dus ook dat moet ik maar weer afwachten .
Dinsdag kreeg ik een telefoontje dat ik woensdag voor de botscan in Zwolle terecht kan dat is wel erg snel maar ook maar beter.
Woensdag ochtend moest ik om half 9 in ziekenhuis zijn bij reumaverpleegkundige ivm met de klachten van mijn handen . Ook dat hoort er dus bij . Ze adviseerde mij om ook als het niet zo erg koud is handschoenen te dragen ze kon het ook aan de stand van mijn vingers zien . Ook zijn mijn vingers eigenlijk altijd ijs en ijs koud . Cees zegt wel eens jij hebt volgens mij problemen met je bloedsomloop. De arts zei dat ze het EMG eerst af wilden wachten en dan gaan kijken hoe of wat want het kan dus ook van mijn nek of schouders afkomen maar dat kunnen ze zien met het EMG en die staat gepland voor 4 december .  Vanuit het Sint Jansdal even naar huis en toen door naar Zwolle . Om 12 uur kreeg ik de injectie dan spuiten ze dat radioactieve spul in. Daarna mag je weg want moet in je botten opgenomen worden . Ik moest om 3 uur weer terug zijn , ik was wat eerder en werd toen ook gelijk geholpen dat is mooi . Ongeveer 45 minuten duurde het onderzoek Botscan en CT scan. Nu maar weer afwachten tot 19 november dan krijg ik de uitslag.
Vrijdag avond hadden we een gezellige avond bij onze voetbalclub voor de leden van de club van 50. Het was een hele gezellige avond met allemaal gezellige mensen . Even een avondje genoten .
Ik had jullie enige tijd geleden verteld dat ik het even rustig aan zou doen bij de voetbal maar dit weekend had degene waar ik  het altijd mee samen doe iets aan de hand dus ik zei ik doe het wel een keertje geen probleem . Nou dat had ik dus even verkeerd . Halverwege de wedstrijd wilde ik eigenlijk al naar huis ik had een extra pijnstiller genomen . Toen sprak ik iemand van bestuur aan en ik zei : Jullie moeten het maar zelf doen het lukt me niet ...........
Maar het bleek dat ze niet wisten hoe het apparaat werkt en ze zeiden tegen mij :
Jij gaat zitten en wij lopen en als jij dan dat machine bedient komt het wel goed .
Klopt ook wel want het lopen en het scheuren lukt me gewoon niet echt geen kracht in handen me handen . Van te voren waren er al wat mensen die me kennen en zeiden waarom ben je hier je zou toch even time out nemen en mijn antwoord : ja maar ik spring nu even in en ik krijg er ook positieve energie van. Maar ik moest nu dus bekennen dat ze gelijk hadden ik kan het gewoon even niet , ik wil het wel maar kan het gewoon niet .Toen de verloting voorbij was heb ik samen met penningmeester het tellen gedaan en toen ook gezegd Sorry we moeten toch maar even gaan kijken of iemand anders het van me over kan nemen ik moet nu echt voor mezelf zorgen en kiezen . Toen we naar buiten liepen waren er een paar goede vrienden die zeiden : meisje ik zei het toch ...... ik weet dat je het graag wil maar je kan het nu gewoon even niet . Met tranen in mijn ogen moest ik hen gelijk geven . Toen ik naar buiten liep zag krijn dat ik huilde hij zei ma wat is er ? ik zei nee laat me maar even wilde niet nog meer huilen daar . Wel stuurde hij gelijk een appje om te vragen wat er was ..... toch zo lief en ja zo is hij erg zorgzaam . Wat ben ik blij met zo'n kanjer van een zoon en zo een lieve zorgzame vent als mijn cees.

We hadden eigenlijk een etentje met zijn voetbalteam ik zei hem ook dat hij wel alleen kon gaan maar hij wilde liever gewoon bij mij blijven hij zei ik zag het al toen ik binnen kwam dat het niet lekker ging met je . Ik zei ga jij dan gewoon Nee zei hij ik blijf lekker bij jou
Thuis gekomen heb ik 1 van het bestuur via pb aangesproken om ze te bedanken dat ze het zo opgelost hadden vanmiddag maar ook tegen hem gezegd dat ze maar even naar een ander moeten uitkijken die het kan gaan doen . Daarbij maakte ik mijn excuses en hij zei NEE dat hoef je dus helemaal niet te doen . Jij hebt er ook niet om gevraagd en we gaan een oplossing er voor zoeken .  Dan heb je weer zo'n gemengde gevoelens moment : Teleurgesteld dat ik het niet kan maar toch ook wel trots dat ik het nu echt toegeef .
Aanstaande week weer 2 dagen naar ziekenhuis maar dinsdag avond lekker met een hele lieve vriendin naar de sauna . Volgende week zaterdag weer met een andere lieve vriendin gaan we naar Derek Ogilvie toch wel spannend . Deze kaarten heb ik gewonnen met een prijsvraag van de lokale radio hier ben benieuwd hoor

Geen opmerkingen:

Een reactie posten