zondag 1 november 2015

Gevolg van prednison gebruik ................... niet bij iedereen gelukkig maar ik dus wel ;-(

Donderdag dus naar de orthopeed voor een second opinion de orthopeed in het St Jansdal dhr Lammers zei : sorry mevrouw ik kan niets voor u doen er is niets te zien op de foto !

Nee mijnheer dat was 3 jaar geleden ook het geval en nu heb ik dus weer dezelfde klachten eigenlijk nog iets meer want toen had ik geen last met autorijden of te lang in 1 houding zitten.
We kwamen aan bij de Isalakliniek en het was de dag van de gastvrijheid dus we hoefden geen parkeerkaartje te kopen , bij binnenkomst een kaartje en rolletje pepermunt. Toen gaan zoeken naar de afdeling waar ik moest zijn . We zaten net op de stoel toen werd ik al naar binnen geroepen ze hadden me dossier goed doorgelezen en foto's en mri bekeken . Natuurlijk ook de benodigde bewegingen checken en toch maar even voor een foto. Was mooi op de zelfde afdeling dus dat scheelt een hoop gewandel. Was ook zo gebeurd en weer terug naar wachtkamer na 10 minuten werd ik weer binnen geroepen en de assistent arts zei : ja mevrouw u heeft een botinfarct gehad .... ik ehh wist niet eens dat dat bestond hij zei ik ga even met de andere orthopeed overleggen .
Botinfarct komt door zuurstof of doorbloeding tekort waardoor het bot afsterft. Komt veelal voor als bijwerking van langdurig of veelvuldig Prednison gebruik.De man die  mij onderzocht had was een arts in opleiding , gelijk daarna kwam hij binnen met een boom van een vent.
Die ging op zijn gemak voor me zitten en zei mevrouw mijn collega heeft de constatering al uitgesproken. Ik wil nu een botscan en ct scan maken om te kijken hoeveel er beschadigd is , de heup is gelukkig nog niet ingestort anders was alleen een nieuwe heup mogelijk. Maar door botscan en ct scan zien wij hoe de schade is . Gelijk een uitslag afspraak bij die arts voor 19 november dus krijg binnen nu en 2 weken de scan. Kijk hier wordt je dus wel serieus genomen en dat gevoel had ik bij dr Lammers helemaal niet .
Wel heb ik gelijk een aanmeldings formulier voor regiotaxi aangevraagd dat als ik zelf niet kan rijden ik niemand tot last hoef te zijn .
Vrijdag gewoon een rustige dag gehad en gisteren ook even wat boodschappen gedaan en toen werd ik opgehaald om bij mijn cluppie te gaan kijken. Helaas speelde zoon niet mee maar mijn cluppie had een heerlijke terechte overwinning . Thuis gekomen heerlijk voor de houtkachel gezeten
Vannacht een nacht aan het spoken geweest je ben met van alles en nog wat bezig voorlopig eerste 4 weken wel elke week een arts of ziekenhuis bezoek . Maar ja we gaan ervoor !
Gelukkig heel veel steun van lieve mensen om me heen maar af en toe wordt het me toch weer even te veel en lopen de tranen gestaag over de wangen . Waarom kan het nu niet gewoon goed gaan ?
Accepteren ja ben er mee bezig maar je accepteerd dat je reuma hebt zover ben ik al maar al die randverschijnselen daar ben ik absoluut niet blij mee

Geen opmerkingen:

Een reactie posten