donderdag 10 maart 2016

Remicade slaat niet meer aan , wat nu ????

Wat zou dit zijn wat gaat er gebeuren ?

8 januari had ik mijn Remicade gehad en helaas ik had het gevoel dat het niet aansloeg. Vlak na de remicade kreeg ik de griep en ik dacht misschien is dat de reden dat ik me zo rot voel en zoveel pijn heb. 3 weken ziek geweest net daarna kreeg ik die aanrijding en ja die veroorzaakt dus ook veel pijn.
24 februari was de volgende Remicade infuus, vol verwachting ging ik er heen en helaas weer geen resultaat.
Gisteren moest ik naar de reumatoloog en heb er over gesproken met haar bij lichamelijk onderzoek merkte zij ook dat mijn gewrichten heel onrustig zijn en dat de Remicade dus niets heeft gedaan .
Zij vertelde me dat het kan dat je lichaam antistoffen aan kan maken op een gegeven moment.
Dus ik moest gisteren ook bloed laten prikken waaraan ze dat kunnen zien geloof ik

Nu is het maar de vraag wat gaat er gebeuren wat gaan ze doen ?
Ja in ieder geval wel weer aan de prednison ....., helaas
Helaas gaan mijn handen erg achteruit ? Volgende week weer naar handtherapie hopelijk gaat dat wat verlichting brengen .Ik kreeg vandaag eindelijk de bestelde handschoenen maar die gaan weer terug zitten zo raar en kan ook nooit steun geven veels te wijd.

Afgelopen zaterdag zijn we naar de voetbal geweest ze speelden thuis dus ik heb lekker van binnen uit gekeken. Na de wedstrijd liep ik de kantine in en het was heel druk het benauwde me gewoon . Ik wist niet wat me overkwam het overviel me maar ik wilde weg . Ik zocht Cees op en die zag het al aan me dat het niet goed ging en zei ook we gaan naar huis.  Ik was zo snel weg dat ik niet eens mijn vriendinnen gedag had gezegd. Natuurlijk viel het mensen ook op dat ik er wel was maar de verloting niet deed dus er wordt gevraagd hoe is het met je? Veel mensen weten van me situatie maar ook veel niet. Het is natuurlijk heel lief dat men het vraagt en is toch een teken dat ze je missen maar het is voor mij ook zo verdomde moeilijk op het moment . Natuurlijk geef ik me standaard antwoord : ja het gaat wel.....maar de tranen branden in mijn ogen en dat wil ik natuurlijk niet sta je daar in zo een mannenwereld te janken. Dat kan toch niet ?

Dinsdag kreeg ik van een vriendin een sms dat ze zich zorgen maakt omdat ze vind dat het niet echt goed met me gaat. En ik moet ook bekennen dat ik momenteel gewoon weer niet lekker in me vel zit het gaat zo hard achteruit en dat zal ik dus ook weer moeten accepteren. Het lijkt wel of je mensen schuw wordt en ja toen vertelde ik haar ook wat ik hierboven schreef.
Ook kwam er een vriendin een bakkie doen en ja toen kwam het ook ter sprake . Ik zei ook eerlijk tegen haar ik ga nu liever naar iets waar geen bekende zijn zodat ze ook niet vragen hoe het met me gaat gek eigenlijk he?
Ook hoor ik tegenwoordig vaak : je hebt zeker veel last ? je kan het goed zien.
Of men vraagt : hoe is het met je ? en als ik dan zeg Goed zeggen ze ow nou dan weet ik het wel ;-)
Is het ook weer niet goed hahah voorheen zei ik ja ze zien het niet dus denken wat heeft die nou en nu zien ze het wel en vind ik het ook niet fijn . Wat een doos ben ik he >?!

Ik hoop dat de prednison snel zijn werk gaat doen want we gaan ook een leuke tijd tegemoet .
4 april gaan we trouwen en een paar dagen daarna lekker een weekje weg met ons gezin
Heerlijk wat kijken we daar naar uit .


Geen opmerkingen:

Een reactie posten