donderdag 19 februari 2015

50 jaar en nerveus voor een weekendje weg !!!

Zo het is alweer donderdag , wat vliegt de tijd zeg een week is zo voorbij.

Zaterdag avond hebben we gezellig met zijn 4en gegourmet en daarna een valentijnsgebakje gegeten. 

Zondag was een heerlijke relaxdag met natuurlijk veel voetbal op tv Cees lekker gekeken ik ook de wedstrijd van mijn cluppie en verder geborduurd. Is toch wel ontspannend hoor.

Maandag moest ik de orthopeed komen hij bekeek de foto en mijn lichaam en constateerde een slijmbeursontsteking op mijn rechterheup maar hij kon er niks aan doen aangezien de injectie van de week daarvoor ook geen resultaat had gehad. M.a.w. werd naar huis gestuurd met extra diclofenac en  rusten . Ja nog meer rusten ik doe al niks pffff wordt er zo moe van .
Ik heb besloten dat ik toch hulp ga zoeken bij een kliniek die echt op reuma gericht is want ik weet dat St jansdal wel een goed ziekenhuis maar is meer een streekziekenhuis en zoals ik al eerder ondervonden als ze er niks aan kunnen doen zeggen ze je moet er mee leren leven. 
Dat werd me in 2000 ook gezegd door neuroloog Hofstede en 1 jaar later lag ik in Tilburg op de operatietafel omdat er iets heel unieks was met me en dat moest weg gehaald worden anders had ik de rest van mijn leven in een rolstoel gezeten met dwarsleasie. De neurochirurg die me toen opereerde zei : mevrouw u heeft 2 hernia's op borstwervel komt zelden voor maar moeten er zo snel mogelijk iets aan doen . En arts in Harderwijk zei: mevrouw het zit tussen u oren ja dank je de koekoek.

Dinsdag onze dochter is jarig en onverwachts was ze toch thuis met haar verjaardag dus we gingen er gezellig even naar toe.  Om kwart over 8 reden we hiervandaan naar Amsterdam maar o wat een files weer het was zeer mistig dus denk ook dat dat de reden was.  Bij haar aangekomen heerlijk een bakkie gedronken met taart ikke dan Cees sloeg over. Maar die is ook heel goed bezig lekker aan het sporten en op voeding letten.  Heerlijk van onze kleinzoon genoten jee wat wordt hij al groot zeg.

Woensdag 18 februari mijn moeder is jarig maar we zijn er niet naartoe geweest . 2 februari was mijn pa jarig en toen zijn we geweest . Het is ook anderhalf uur rijden en nog eens anderhalf uur terug natuurlijk dus net iets te ver voor gewoon een bakkie te gaan doen . De jongens zitten me maar te pesten met ben je al zenuwachtig voor je weekendje weg . Ik zei jullie vinden het volgens mij leuker dat ik weg ga dan ik zelf hahahah maar ik kijk er wel naar uit hoor maar toch ook wel heel vreemd.  Begrijp me niet verkeerd ik heb er erg veel zin in met de meiden die net als ik reuma hebben en of een andere aandoening . We hebben elkaar via facebook leren kennen en nu gaan we een weekend met elkaar naar een hotel resort heerlijk met sauna zwembad enzovoorts . We gaan een aantal hobby's uitwisselen lijkt me ook zo leuk maar ik ben zo bang dat ik mijn mannen ga missen. Ze zijn me alles en ook al pesten ze me wel eens en staan de tranen me dan nader dan het lachen ik hou van ze en weet zeker dat ik ze ga missen vooral Cees want Krijn is toch niet zoveel thuis in het weekend .
Maar de afgelopen jaren waren Cees en ik elk weekend gewoon samen dus is nu heel erg vreemd en ja ik weet ook wel dat ze zich wel redden en misschien zijn ze wel opgelucht dat ik even weg ben maar toch ......... Ondanks dat ik weet dat alle anderen ook mankementen hebben en bij werking ben ik toch een beetje nerveus daarover van als maar niet dit of dat ............ gewoon gezonde spanning denk ik . Ik krijg een schat van een kamergenote die ik ook alleen maar van het forum ken maar we zijn van het zelfde hout gesneden volgens mij hahahah net zo gek als ik dus .
 Ow ja ik kreeg van de week van een vriendin hier uit Nunspeet een pleister die tegen de pijn moest werken of ik het eens uit wilde proberen het was een Powerstrip. Ik heb gisteren dus op mijn SI gewricht geplakt en tot mijn verbazing de afgelopen 24 uur veel minder pijn gehad vreemd maar wel lekker . Het nadeel is dat ze niet vergoed worden door ziekenfonds het is een Amerikaans product. 

Vanmorgen even op de fiets naar de markt het lijkt heerlijk weer maar het is toch wel heel koud. Ook afgelopen nacht weer heel veel gehoest en geproest . Gelukkig geen koorts en ja je weet het als patient die biologicals  krijgt heb je gewoon geen weerstand dus er hoeft maar iemand in de buurt te staan met infectie en ik ben de pineut. Net maar even huisarts gebeld en hij zei ook als je koorts krijgt of benauwd dan gelijk komen ivm kans op longontsteking maar ik heb gelukkig geen koorts.
Straks ga ik mijn koffer maar pakken man o man wat moet er veel mee .
Morgen mijn Carribean Dream taart maken die had ik ze beloofd . Ook moet ik van het weekend mijn cocktail maken voor een aantal van de meiden . Echt ik heb er zoveel zin in maar kijk er toch ook tegen op zo tegenstrijdig he en dat voor een vrouw van 50 .  
Ik denk dat ik jullie na het weekend wel heel wat te vertellen heb dus tot volgende week 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten