woensdag 4 februari 2015

kon ik me lijf maar omruilen voor een nieuwe .....

Zo daar ben ik weer.
Vrijdag waren we even samen een hapje gaan eten was erg lekker en erg gezellig maar dat zijn mijn momenten met Cees altijd. Ik had alleen wel last van me onderrug leek of ik me verdraaid had of zo . Woensdag had ik het er ook over gehad met de reume verpleegkundige en die zei ook als het niet afneemt dan moet je toch weer naar de orthopeed want dan kan het weer van je heup afkomen de Necrose. Nou zaterdagochtend was het zelfs zo erg dat ik er zelf aan dacht om de verloting bij de vv hulshorst maar af te bellen of dat iemand anders het loop werk zou doen want ik ga ook weer steeds moeilijker lopen. Gelukkig hielpen de weergoden me want door het slechte weer werd de wedstrijd afgekeurd. Beetje geluk bij een ongeluk dus want ik dacht zo dat gaat goed als ik zelf af wil bellen maar toch ook weer dat duiveltje op mijn andere schouder die zei: gewoon doen morgen kan je weer rusten en het is zo gezellig. Nou we hebben dus heerlijk het weekend binnen gehangen ook wel voetbal maar dan languit op de bank kijken naar de matches op tv.  Ook zondag wilde de pijn nog niet minderen en als het een verdraaiing ofzo was geweest had dat toch wel over moeten zijn. Extra pijnstillers en heel rustig aan dus .
Zondag ook een heerlijke relaxdag want maandag gingen we naar Delft Cees zei anders bellen we toch af ik zei Nee mijn vader is jarig ik hoef geen einden te lopen we gaan er lekker even naar toe. Mijn pa werd 79 en ik ben zo blij dat ik nog in het bezit ben van mijn ouders en had er ook echt zin in. Dus maandagochtend op tijd weggereden en een leuke dag gehad . Mijn nichtje kwam ook met haar man en dochter gezellig met zijn allen gegeten en ik heb het ook tegen mijn ouders verteld dat het momenteel weer minder is en ook over de voorgenomen verhuizing althans als er een woning beschikbaar is want die trap gaat me echt nekken. Dinsdag ochtend belde ik de polikliniek Orthopedie en ja hoor wat denk je : mijn laatste bezoek aan de orthopeed was 3 februari 2014 en omdat het nu ook weer 3 februari was moet ik opnieuw een verwijskaart aanvragen dat zijn de regels van ziekenfonds.  Dus ik gelijk de huisarts maar gebeld en daar kan ik morgen donderdag 5 februari terecht om 8 uur. Dus dan weer opnieuw foto maar de assistente zei wel je huisarts kan dan wat vaart en druk erachter zetten . Gisteren ben ik lekker met een vriendin naar de sauna geweest heerlijke pijnvrije momenten gehad. Die warmte is zo heerlijk dan en dan is de pijn gewoon even weg wat een rijkdom is dat zeg want momenteel word ik echt gek van de pijn , Het beangstigde is dat de pijn net zo is als dat het toen was in mijn lies en de buitenkant van mijn heup maar doordat ik nu anders ga lopen om de pijn te ontzien gaat mijn SI gewricht ook tegen werken . Dus ik hoop dat de huisarts morgen me maar door stuurt naar St. Jansdal en dat ze er zo snel mogelijk naar gaan kijken . Weet je die reuma pijn oke is nooit echt weg maar is wel een aantal weken redelijk draaglijk als ik me remicade heb gehad maar dit komt er gewoon doorheen . Gelukkig heb ik veel steun en hulp van mijn lieve man en zoon als het nodig is. Ook is die wel eens te makkelijk maar hij zal het toch moeten begrijpen dat het niet meer zo gaat als dat het ging. Ik zou echt alles voor hun willen doen maar helaas ik kan het niet meer en ik doe het niet meer want ik sloop mezelf en wil toch nog wel wat jaren door gaan met de liefde van mijn leven . Ik verheug me nu ook op het weekend uit met de reumalotgenoten . 20 februari gaan we lekker een weekend naar een vakantie woning voor 20 personen heerlijk een weekendje met mensen die ook echt weten waar je over praat. Omdat ze zelf ook een vorm van reuma en of fibro hebben . Ook is het wel spannend natuurlijk omdat je nog niemand in het echt kent alleen maar via facebook . Maar het voelt zo vertrouwd en natuurlijk kan altijd wel iemand bij zitten waar je niet zo een klik bij hebt maar zijn er genoeg. Het klinkt stom je verheugd je er op maar toch ook een soort van spanning. Ik heb zelf nog wel dat ik me schuldig voel naar Cees en Krijn omdat ik er dan een weekend niet ben . Maar daar moet ik me gewoon even overheen zetten . Nu dus maar afwachten wat de huisarts morgen zegt ik laat het jullie weten . Ik zeg nu ook wel vaak in mijn koppie is het nu redelijk goed opgeruimd ben niet meer zo emotioneel meer en ga een soort van accepteren dat ik het niet meer kan doen zoals ik wil. Maar nu werkt me lijf weer tegen ................. en nee ik weet zeker dat het niet tussen me oren zit waar ik voorheen nog wel eens aan twijfelden maar ik ken mijn lijf en weet echt het verschil wel tussen geestelijk en lichamelijk .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten