zaterdag 20 juni 2015

Het gaat toch wel met stappen achter maar ook vooruit !

Zo hier ben ik weer eens, Zoals vele weten is Cees sinds kort echt hier bij me komen wonen daardoor ben ik ook een stuk rustiger en natuurlijk intens gelukkig. 
Ja het klinkt voor sommige misschien wel gek maar hij is gewoon de man van mijn dromen. 
Gelukkig doet hij ook niet moeilijk om iets in huis te doen en wil me zoveel mogelijk ontlasten . 
Zijn huis in Amsterdam is nu verkocht dus moet er natuurlijk ook het een en ander opgeruimd / verhuisd worden . Dus vorige week zaterdag gingen we naar Amsterdam , we zijn gezellig de stad in geweest het was echt een heerlijke dag. Helaas het weer was of is minder . We logeerden bij mijn schoonouders was ook erg gezellig . Wat hebben we gelachen, zondags zijn we natuurlijk ook bij onze kleinzoon geweest en zijn ouders. Was heel gezellig en die kleine was heerlijk in zijn element ja eerst nog beetje ow jee en dan ow ja opa en oma .
Daarna naar het huis van Cees om de wagen vol te laden en al heel wat mee te nemen .
Thuis gekomen ben ik natuurlijk vroeg me bed in gegaan want ja je had toch wel weer iets of veel te veel gedaan .

Maandag rustig aan in huis iets gedaan en ja ik kan het nu dat ik iets doe en dan denk morgen weer een dag.
In de middag ging ik samen met mijn vriendin sporten. Alles gedaan maar gewoon heel licht . En ja het gaat best wel goed , ook wel spierpijn maar dat is andere pijn dan me dagelijkse pijn en een teken dat ik de oefeningen goed gedaan heb. Het was men op de sportschool al wel opgevallen dat ik altijd weg duik erg gespannen loop zit of lig met mijn schouders omhoog van : ow als men me maar niet ziet , ik maakte of maak me altijd klein denk heel minderwaardig over mijzelf . Als mensen me een compliment geven denk ik ja dat zeg je maar om me op te vrolijken. Maar ik ga nu toch wel inzien  dat ik er toch wel mag zijn! Ik ben geen Miss Nederland maar hoef me ook niet te verbergen . Bij de sportschool zeiden ze dat Pilatus wel iets voor me zou zijn !
De gedacht alleen al in een groep die elkaar al een tijd kennen en ik een vreemde eend in de bijt ben , dat vond ik toch wel beangstigend. Maar oke ik trok de stoute schoenen aan , en ze moesten ook weer uit want je doet dat op sokken ;-) Tineke de instructrice zei bij aanvang ook gelijk He meis wat leuk dat je bij mij in de groep komt we gaan het gewoon proberen en als iets niet lukt ook niet doen. Luisteren naar je lichaam ...................... waar heb ik dat meer gehoord ?
Ik zelf dacht altijd dat dat een beetje zweverig was dus stapte er heel nuchter  in . jeetje maar het is toch wel zwaar dat had ik eigenlijk niet verwacht. En ja ik vind het toch nog steeds moeilijk dat die anderen meer kunnen dan ik ....... maar denk nu ook wel meer nee dit trek ik niet dus doe ik het niet .
Tineke kwam me heel vaak corrigeren maar ook als ik het goed deed zei ze : prima ja goed zo !
Dat soort momenten springen bij mij de tranen in me ogen van jeeee ik kan het wel en ik probeer het in ieder geval.
Woensdag had ik me afspraak bij mijn nieuwe reumatoloog . Jee wat een verademing zo een fijne vrouw....... Ik heb heel lang een mannelijke reumatoloog gehad en dat was me toch een toffe man , maar helaas 1 jaar geleden stopte hij en kwam ik bij een jonge vrouw terecht. Jullie weten dat ik gewoon heel onzeker ben of kan zijn . De eerste keer dat ik bij haar kwam en aangaf dat ik zoveel last van mijn heup had , zei ze moppelend toen ze de praktijk kamer uit liep: Ik zie niks dus ik weet niet waar de pijn vandaan komt . Natuurlijk trok ik me dat weer aan en dacht weer 1 die me niet geloofd.
ik heb dus nooit een echte klik met haar gehad, je hoeft geen beste vriendinnen te zijn met je arts maar je moet je er wel op je gemak voelen. Na een aantal Mensendieck therapieen werd mij geleerd dat ik voor mezelf op moet komen . Dus op een gegeven moment gaf ik het aan bij mijn reumaverpleegkundige en zij merkte ook wel dat het me wel hoog zat. In overleg ben ik nu overgegaan naar die andere arts . En ja met haar had ik wel die klik ze liep mijn gewrichten af en voelde toch wel een aantal ontstekingen . Ook zette ze een prednison injectie in mijn rechterhand want met auto rijden had ik zoveel pijn daaraan. Het bleek een buigpees ontsteking te zijn . Waarop ze besloot om ook maar rontgenfoto's te laen maken van voeten handen en knieen. Al met al was ik weer 2 uur zoet daar. Woensdag avond werd ik wat koortsig en had een hele rode boei. Dus maar weer vroeg me bed in . Af en toe denk ik wel eens ook ongezellig voor mijn ventje maar ja hij vind het gelukkig geen probleem .
Donderdag even met corrie de markt op gegaan en gezellig een bakje koffie gedronken bij eethuis Beregoed. Cees was woensdag al wat begonnen met het opruimen van winterkleding enzo in slaapkamer en ik heb toen even op mijn gemakkie de slaapkamer gedaan . Ook belde onze autodealer dat hij een automaatje binnen had gekregen of we even wilde komen kijken . Ik heb nl veel last met schakelen en een automaat zal het wel wat schelen. We gingen kijken en het is een hele mooie maar veel kleinere auto dus ook wat zuiniger . Vrijdag lekker rustig aan gedaan het was ook zulk pokke weer met die regen daar word ik niet vrolijker van en had ook heel veel pijn . Dus en ja ik was zelf zo verstandig om het sporten af te zeggen ik had te veel pijn . We hadden voor vrijdag avond afgesproken met vrienden om lekker uit eten te gaan . We hadden nog een vakantieveiling bon die anders zou verlopen . En ja bij vakantieveiling is het niet duur maar als je de bon laat verlopen is het zonde. Dus we zijn gezellig naar Apeldoorn gegaan en hebben zo ontzettend gelachen daarna nog even naar MZ dus was een hele leuke avond. We waren om half 1 thuis en om half 9 zou een vriend komen om ons te helpen met verhuizen. Helaas heb ik vannacht nog geen uur geslapen! Ik hoop maar dat ik vannacht wel goed slaap
Fijne avond allemaal

Geen opmerkingen:

Een reactie posten