donderdag 25 juni 2015

Zo trots ik durf weer als visitekaartje voor KIKA op pad te gaan.

Zo alweer bijna een week geleden dat ik schreef was weer een week met vallen en opstaan . Maar ja daar raak je ook aan gewend .
Zaterdagochtend vroeg kwam een vriend van ons om te helpen met de verhuizing van Cees zijn spullen vanuit Amsterdam naar Nunspeet. Het was een gezellig ochtend en we hebben wat afgelachen alhoewel het niet echt goed begon. Sleutel kwijt dus paniek hoe nu wat nu en wat kunnen we doen . Ik had al een slotenmaker gebeld toen ik me ineens wat bedacht en ja hoor hij was er..................... pfffff . Dus toen kon alles in de auto ook bleven er wat spullen voor de koper scheelde weer sjouwen en doen . Om een uur of 2 waren we weer in Nunspeet . De rest van de dag was ik op maar ja we hoefden nergens heen dus konden heerlijk bankhangen . Zondag was ook een hele rustige en relaxdag. Maandag weer wezen sporten het gaat me goed af ja de ene keer beter dan de andere. Ik merkte vorige week dat ik erg veel last van mijn knieen had. Waarschijnlijk door de crosstrainer dus dat heb ik nu laten vallen . Is ook wel logisch want ik kan ook vaak de trap niet opkomen het wandelen gaat goed maar die kniebuigingen dat is funest voor me. In overleg met sportschool dus maar een andere oplossing daarvoor . Dinsdag was voor mij een grote dag , ik ben al heel wat jaren vrijwilligster voor Kika , berenverkoop en ook ging ik wel eens naar een actie om als vrijwilliger van Kika een cheque in ontvangst te nemen . Nu had ik van de week gereageerd op een oproep om hier in de buurt een uitreiking te doen . Ik was zo trots op mezelf want de laatste jaren durfde of wilde ik niet meer dat soort dingen doen om dat ik gewoon een heel negatief zelfbeeld had . Nu heb ik zo iets natuurlijk kan ik dat doen en ik mag wel gezien worden . Ik moest dus om 13 uur in Elburg zijn bij een middelbare school die allerlei dingen hadden gedaan voor KIKA. Daar aangekomen vond ik het toch nog wel eng maar ik dacht positief kom op meid je kan het ! Leuk gesprek gehad met de jongeren die het hadden op gezet en toen de grote aula van de school in en alle ogen gericht op mij..........
Op dat moment sloeg toch wel even de twijfel toe , kan ik het ach ja ik moet wel kan nu moeilijk weg lopen. De jongen naast me sprak de jeugd toe en toen gaf hij mij de microfoon en ik dacht wtf wat kan er gebeuren . Ik bedankte ze voor alle dingen die ze hadden gedaan en zeker voor dit goede doel. In gedachte bedankte ik ze ook dat ik hierdoor weer naar voren durfde te komen . Zo een fijn gevoel en de tranen sprongen in mijn ogen maar ik kon ze bedwingen. Ze vroegen of ik nog mee wilde eten nee hoor jongens zei ik ik ga naar huis. Toen wilde ze nog een foto met organisatie en mij ik durfde zelfs te vragen of ze mij die willen mailen . Toen ik de school uit liep liepen de tranen wel over mijn wangen Ja ik kon het weer ik ben weer bijna de oude Corrinne die ik was gewoon stoer en nergens meer bang voor . Die nacht heb ik voor mijn doen goed geslapen denk toch dat er weer een beetje meer rust in mij komt . Woensdag weer lekker wezen sporten alleen dit keer was het heel zwaar maar wel gedaan en volbracht. Morgen ga ik een weekend met lotgenoten weg en daarvoor ben ik ook wel bezig geweest om iets te regelen en dat is me redelijk goed gelukt.
Vandaag rustig aan wat in huis gedaan even naar de markt en even op pad geweest voor het goede doel waar ik mee bezig ben. In het dorp een paar winkeliers benaderd die goed reageerde en ja dan wil ik ook doorgaan en op die manier toch wel een stuk of 5 items voor de veiling gekregen . Yesssss ik kan het weer ik durf het weer gek he dat je daar zo blij mee kan zijn ? 
Vanavond zijn we even naar het zomeravond voetbal geweest krijn zijn team moest spelen . Nu net thuis en zo maar lekker plat . Morgen ga ik weer een aantal bekende en ook nieuwe lotgenoten ontmoeten leuk hoor ik kijk er naar uit. Ook mijn lieffie gaat een weekendje weg met zijn voetbal team . Nou jullie lezen na het weekend wel weer hoe het gaat 
Ik ben momenteel best wel tevreden het accepteren gaat gestaag en dan ga je ook veel meer van dingen genieten ik kan wel kijken naar wat ik niet kan maar is beter om te kijken naar wat ik wel kan !!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten