vrijdag 22 januari 2016

negatief zelfbeeld onzeker waarom ? ik wil er vanaf ik wil weer de (ouwe) Corrinne zijn

Ik moet aan mezelf gaan werken ik ben er voor wie me nodig heeft ik wil alles doen voor anderen maar waarom ben ik dan zo hard voor mezelf?
Waarom  denk ik zo negatief over mezelf? Ik hoor vaak zat meid wat zie jij er goed uit en dan denk ik ja natuurlijk neem je familie in de maling.. Natuurlijk hoor ik het ook als men zegt : je hebt zeker veel last want je tekent heel erg dat durf ik dan wel te bevestigen .

Ik weet anderen op te beuren en moed in te spreken maar bij mezelf wil dat nog steeds niet echt lukken . Ook nog steeds die waterlanders, van de week in het dorp kom iemand tegen ik vraag hoe het met haar gaat en we staan even lekker te kletsen. Op een gegeven moment vraagt ze : hoe is het met jou en terwijl ik al weer volschiet zeg ik laten we het daar  maar niet over hebben,'
Ook ben ik ontzettend onzeker als ik langs mensen loop en ze lachen of fluisteren dan denk ik altijd dat ze het over mij hebben . Niet uit arrogantie omdat ik zo belangrijk ben maar gewoon door mijn onzekerheid.

Begrijp me niet verkeerd ik ben dolgelukkig met alles wat ik heb en om me heen heb maar ik kan nog steeds niet echt blij zijn met me zelf. Pas vertelde ik ook dat ik na 3 jaar pas zelf inzie dat ik toch wel veel afgevallen ben ja ruim 45 kilo is toch wel heel veel.

Ik zou zo graag wat willen doen om deel te nemen aan de maatschappij ik voel me vaak zo nutteloos.
Momenteel niet echt veel beleefd want ben een ruime week behoorlijk ziek geweest en na 2 antibiotica kuren eindelijk weer gewoon zoals het hoort. Maar ook als ik ziek ben voel ik me schuldig naar anderen dat ik niet kan doen wat ik hoor te doen of dat ik anderen moet lastig vallen . Terwijl ik weet dat ze het met alle liefde doen........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten