vrijdag 9 november 2018

Nou dat liep toch heel anders dan verwacht ....... zondag met spoed weer naar ziekenhuis

Zoals in vorige post beschreven hoopte ik op een koortsvrije zaterdag , dat werd het ook wel ja iets verhoging maar meer ook niet.
Zondag daarentegen liep heel anders we zaten gezellig aan de koffie en ik begon in eens te klappertanden kreeg het heel heet maar ook weer koud . Even aangezien maar ik dacht zal eens temperatuur meten en die bleek 39.1 het klappertanden werd steeds erger dus Cees heeft het ziekenhuis gebeld en we moesten naar de SEH komen. Het was zondag ochtend dus Krijn en Shannon dachten ook een relaxdag te hebben maar ik toen ik Shannon belde of appte , ik weet niet meer wat ik heb gedaan zei ze gelijk: we kleden ons aan en komen er aan.
Aangezien ik nog steeds niet pijnvrij kan zitten hebben we onze auto genomen en voor zekerheid maar tas met spullen mee. SEH werden we behoorlijk snel geholpen en daar namen ze de koorts op en stond de meter al op 40,3 dus was echt even schrikken. Ik zei tegen de kinderen gaan jullie maar naar huis want je weet hoelang het altijd duurt op SEH een paar uur ben je zo kwijt. Cees was al met voorbedachtenraden op de scooter gegaan zodat hij naar huis kon als ik moest blijven en die kans was zeer groot natuurlijk
Er werd een infuus geprikt en bloed afgenomen ach de meeste mensen kennen het wel. Die arts aan je bed dan die arts . Er werd zelfs met spoed een MRI gemaakt om te kijken hoe het zat met de rugwervel. Ik moest plassen en daarna gingen ze meten of mijn blaas leeg was maar zat er nog 800 ml in blaas. Is niet gewoon natuurlijk.
Nou ik geloof om 17.30 werd ik naar zaal gebracht kwam op de afdeling Neurologie.
Antibiotica in infuus en pijnstilling . Elke keer als ik geplast had werd er gekeken hoeveel er nog in blaas zat en dat was ook elke keer wel erg veel . De volgende dag was de koorts gezakt maar gingen de ontstekingswaarden omhoog . Nog was er niet bekend waar de ontsteking zat of vandaan kwam .
Twee en een halve dag antibiotica via infuus gehad en op woensdag kwam de arts en ze vermoed dat de ontsteking vanuit de blaas of het rugwervel kwam. Tot op heden nog niet bevestigd of ontkracht.
Ze zouden verder gaan met antibiotica tabletten. Ik bleef telkens onder de 37,5 dus dat was mooi. Wel een paar keer aangegeven dat ik gewoon helemaal niet lekker werd een soort opvlieger waarbij het zweet op mijn voorhoofd stond maar ik ijskoud aan voelde . Maar volgens arts is dat niets,

Gisteren kreeg ik te horen dat ik naar huis mocht , Natuurlijk komt dan de vraag wat vind u daarvan .
Ik zei ik wil heel graag naar huis maar wat zijn nou die hitte aanvallen die ik heb ? dat konden ze ook niet verklaren. . Ik blij dat ik weer lekker naar mijn man mag maar toch een raar gevoel je weet niet eens echt zeker of het wel opgelost is . Ja koorts is onderdrukt en ontstekingswaarden waren gezakt.
Toen ik van de 3e verdieping naar de uitgang strompelde met mijn rollator brak het zweet me alweer uit. Lekker naar huis gereden en vannacht weer in mijn eigen bed geslapen . De pijn is niets minder maar ja daarvoor was ik niet opgenomen alleen voor de koorts .
Nu vanmorgen toch het gevoel dat ik iets verhoging heb en ja hoor temp is al weer 38,3 , vorige week om deze tijd had ik dat ook en toen had ik gebeld en werd me gezegd dat dat wel kan en dat ik alleen bij 39 of meer moet bellen . Dus nu weinig zin om te bellen.
Weet je wat ik zo erg vind de artsen zeggen ook ja we weten niet waar het vandaan komt , hoe moet ik het dan weten ?????
Gisteren zei de verpleegster : ja ze denken dat de ontsteking in de rugwervel zit en 5 minuten later zegt de zaalarts : ja we gaan er van uit dat de ontsteking in of bij de blaas zat
En mijn fibro onzekerheid blijft : nemen ze me nu wel of niet serieus ?
Dan zegt men ja natuurlijk want koorts en hoge ontstekingswaarden kan je niet veinzen en zitten niet tussen je oren.  Klopt maar ik blijf toch mijn twijfels houden 20 jaar geleden ging het ook zo dat ze daar dus zeiden dat ik niets mankeerde dat dingetje wat ze zagen op MRI kan niet al die pijn en klachten veroorzaken. Maar toen hadden ze het ook fout . Ow ja ze hadden ook op de MRI met contrast vloeistof een plek met vocht gezien boven de plek waar de epidurale injectie was gezet vonden ze wel vreemd . Gisteren vertelde ze me dat dat artrose is die vochtplek.
Weet je ik heb er niet voor geleerd en kan ze dus niet tegen spreken .
Ik weet in ieder geval wel dat ik de temperatuur in de gaten ga houden en mocht het weer hoger worden hang ik aan de bel

Wordt vervolgd

Geen opmerkingen:

Een reactie posten