woensdag 9 januari 2019

Na 6 dagen weer thuis nu maar hopen dat de koorts ook wegblijft .....geen weerstand

Ik ga weer verder waar ik gebleven was , in het Sint Jansdal dus . 
In het weekend word er nagenoeg niets gedaan in een ziekenhuis . Zo was dus ook de zondag een rustige dag , en omdat het zondag was kregen de patienten cake bij de koffie . Helaas ik lag helemaal achterin de gang en toen de voedingsassistente bij mijn kamer was was de cake op ;-( Ik heb ook altijd pech he :-)
Alle gekheid op een stokje het is toch een leuke geste die ze doen voor de patienten. 
Maandag moest ik op een koolhydraat arm dieet i.v.m. de pet-ct scan van de volgende dag. Dan merk je pas in hoeveel dingen koolhydraten zitten . Bij het ontbijt kreeg ik 2 plakjes vleeswaren en 2 plakjes kaas en een bakje rauwkost. In de middag kwam dezelfde dame bij mij en zei : ik heb even wat extra voor je gedaan , ook weer kaas en worst en rauwkost maar daarbij een lekker eitje . Ik vond dat natuurlijk heel lief en dacht ik maak een broodje gezond maar dan zonder brood dus ik begin met het pellen van het eitje alleen het was jammer hij was rauw ;-( ik zei toch al ik heb altijd pech (smile). Maar mensen er zijn ergere dingen .
Cees belde me dat zijn scooter het niet deed en was behoorlijk over de rooie dat hij niet op bezoek kon komen wel heel lief maar ik vertelde hem dat het geen probleem was. Hij wilde de voetbal training afzeggen ik zei : lieverd ga lekker trainen met die jongens dat is je hobby en je afleiding . Ik lig hier droog en veilig en ga lekker vroeg slapen . Je belt lekker nog even na het trainen en dan overleven we deze dag ook wel .

Zo mooi ik werd 's morgens wakker en keek op mijn Facebook waar mijn zoon een heel mooi en lieve status had geplaatst dat doet je dan zo goed en ja daar komen de tranen weer 


Moet eerlijk bekennen dat ik erg tegen de scan op zag , was zo bang dat het iets ernstigs zou zijn . En ik was  niet de enige ook mijn dierbaren om me heen maakten zich  zorgen .
Alles was prima geregeld om 9 uur zou de ambulance er zijn dus we hadden afgesproken dat cees voor die tijd ook bij me zou zijn en natuurlijk was hij ook mooi op tijd. We waren mooi op tijd in het Meander ziekenhuis in Amersfoort. Ook daar hele vriendelijke verpleging en natuurlijk zien en begrijpen hun ook wel dat mensen die onder de scan gaan zich ook zorgen maken . Ze stelden ons ook best wel op ons gemak . De scan zelf stelde niet zoveel voor ik bedoel was niet eng maar een beetje ongemakkelijk omdat je op een harde smalle plank ligt. 12.15 uur kwam de ambulance ons weer ophalen en gingen we weer terug naar Harderwijk. Toen werd het eigenlijk spannender als voor de scan nl. de uitslag . Wanneer gaan we dat horen . Cees kwam 's avonds ook weer op bezoek en als verrassing kwam Krijn ook nog even een hart onder de riem steken. Natuurlijk spraken we over onze gedeelde onrust en dat is ook maar goed ook natuurlijk.  Krijn moest gaan voetballen en Cees ging weer naar huis .
Vanmorgen het was rond een uur of 10 kwam de zaalarts man wat was ik nerveus hij pakte een stoel en ging zitten . Hoe is het vroeg hij en ik zei eerlijk nerveus over wat u me gaat vertellen ,
Nou ik heb goed bericht voor u er zijn geen tumoren gevonden wel hebben we wat bevindingen gedaan. Gelukkig zijn de afgelopen week de ontstekingswaarden zonder antibiotica gezakt . We prikken dalijk nog even bloed en dan eind van de middag wil ik toch even een gesprek samen met uw familie erbij maar geen zorgen zoals ik al zei geen hele nare dingen.  Natuurlijk belde ik Cees en Krijn met het goede bericht en hun wilde zoals te verwachten ook bij dat gesprek zijn dus afgesproken dat ze er om 4 uur zouden zijn. Kwart over 4 kwam de arts en hij vertelde dat ze op de scan wel wat oorzaken hadden gevonden , Nee ik zeg het verkeerd geen oorzaken maar wat infecties hadden gezien nog aanwezig of net hersteld. De arts zegt de infecties die u afgelopen tijd heeft gehad zijn pure pech (ik zei het toch al in het begin van de blog). De blaasontsteking, de longontsteking en ook schijnt er nog iets in mijn kaak te zitten . Ik moet volgende week naar de KNO arts. Hij vertelde ons wel dat ze wel iets hadden gezien bij mijn darmen , iets waar ik ook eigenlijk al lang mee loop maar dacht zal er wel bij horen. Maar de arts zei dat dus wel een goede bases  voor infecties is . Hij zei in 2016 bent u bij de MDL arts geweest maar is er verder niets mee gebeurd. Ik zei dat er toen was gesproken over een stukje darm ertussen uit halen omdat darm te lang en te traag is. Maar toen vond die arts het nog niet echt nodig om dit te doen aangezien het toch ook wel een zware/grote operatie is. 
De arts waar we dus nu het gesprek mee hadden zei ons dat hij de arts op de hoogte zou brengen van de noodzaak voor deze operatie. Maar wel als ik weer helemaal goed ben natuurlijk. Dus daar hebben we nog even tijd voor om te bedenken en te informeren hoe of wat.

Vanmiddag is ook de reumatoloog bij me langs, de reuma op zich is wel rustig momenteel ja logisch ik heb wel meer pijn maar dat is logisch ik heb nu een aantal medicijnen minder. Natuurlijk heb ik met haar ook het rugprobleem besproken en ja door de reuma is het niet zo makkelijk te verhelpen er zit ook slijtage daar dus een soort van leren leven ermee . Ik krijg een verwijsbrief voor fysiotherapie bij me thuis zodat ik weer op de been kan komen en wat sterker wordt . Zodat ik weer gewoon kan functioneren , buiten kan komen en zelf een boodschapje kan doen . Ook daar gaan we voor !

Ik mocht dus na het gesprek naar huis , maar met een ambulance dat kon nu niet dus Krijn is eerst weer met zijn bus naar Nunspeet gereden om onze eigen auto op te halen waar ik dan met de bijrijders stoel helemaal plat mee naar huis kon worden gereden . Maar ik slaap vanavond weer lekker naast mijn eigen mannetje heerlijk hoor en ben natuurlijk ook Krijn heel dankbaar . 

Ik ben er nog niet of beter gezegd we zijn er nog niet maar we hebben toch iets om naar uit te kijken . Hopelijk ben ik snel weer sterker en kunnen we de rest bespreken .

Maar je ziet maar wat een narigheid een Onzichtbare ziekte kan veroorzaken en iets waar gezonde mensen niet altijd bij stil staan. 

Wel mooi dat ik met mijn vorige blog bijna 1000 kijkers had 
Weer iets om trots op mezelf te zijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten