dinsdag 1 januari 2019

Mazzel door drukte in ziekenhuis mocht ik gisteren thuis oud en nieuw vieren ... maar voorspelt nog niet veel goeds voor 2019

Nou waar ik dus bang voor was is helaas ook weer uitgekomen .
Vrijdag was mijn laatste Hydrocortison dag. Ondertussen dus ook weer met antibiotica bezig en die kuur duurde tot gisteren. 
Helaas had ik zondag alweer 38,5 maar ik wilde niet naar de HAP bellen want dan zeggen ze kom maar hierheen. Ben je al met al 4 uur zoet en ze sturen je weer naar huis. 
Gisterochtend besprak ik het met de persoon die bij mij thuis kwam van de thuiszorg en zij zei ook je moet je huisarts bellen.
Rond 12 uur belde ik me huisarts door de vakantie en feestdagen kreeg ik onbekende assistente die zou het met de huisarts overleggen. Ze belde me terug dat ik toch even urine in moest leveren dus Cees weer op de scooter naar de praktijk . Na een uurtje kon ik bellen en toen ik belde kreeg ik een vaste assistente en die vertelde dat het niet oke was. Mijn urine moest naar het ziekenhuis op kweek. De buurman was even met Cees meegereden om het bij het St Jansdal af te geven . Zodat ze het gelijk in konden zetten des te eerder weten ze meer. Ik vroeg haar eerlijk was mijn urine bij jullie in de test wel goed?  Nee zei ze absoluut niet goed er zitten teveel witte bloedcellen in en kristallen. Ja ik heb er verder geen verstand van maar op google kan je veel opzoeken.
Tegen 5 uur kwam de huisarts en ze onderzocht me op dat moment waren mijn controles wel goed. Wederom had ze contact met de internist in het ziekenhuis en ze spraken af dat de antibiotica kuur die ik nu had werd verlengd tot woensdag morgen. Alleen als ik me slechter ging voelen of meer koorts kreeg dan moet ik naar het ziekenhuis bellen .
Wat een lieve huisartsen heb ik ook en ze zei ook : ja je pijnklachten komen echt overeen met de uitslag van je urine.  Ze zei toen ik de uitslag van je urine zag en met de kennis was voor antibiotica je hebt en al hebt gehad ben ik gelijk met het ziekenhuis gaan bellen. Maar ze liggen echt overvol dus in overleg met de internist afgesproken dat als het mogelijk was mocht je thuis blijven maar anders moesten ze gewoon een plekje voor je maken .  Ik was allang blij dat ik thuis mocht blijven maar ja je hebt pijn en voelt je niet lekker. We wisten dat het een andere oudjaarsavond dan anders zou worden.  Krijn en Shannon waren even bij ons langs geweest en we zeiden denk niet dat je om 00.00 uur langs hoef te komen want volgens ons redden we dat niet.
Het is nog nooit eerder voor gekomen maar we lagen dus gisteravond om 22.00 uur op bed. In de hoop dat we diep zouden slapen om 00.00 uur. 
Ik voelde me natuurlijk weer schuldig maar cees zei dat ik me absoluut niet schuldig hoefde te voelen hij wilde ook gewoon lekker plat. Natuurlijk werden we wel wakker met de jaarwisseling van de knallen en wenste we elkaar een gelukkig nieuwjaar. Hopen dat het nieuwe jaar ons ook betere tijden brengt. Ik ben altijd wel emotioneel met Oud en Nieuw maar nu nog wel erger dus was blij dat ik gewoon samen met mijn mannetje was. 

Vandaag hebben we samen de kers spullen verwijderd, we zijn toch benieuwd wat er nu morgen gaat gebeuren.
De huisarts hoopt dat ze morgen al wat resultaat van de kweek hebben want dan staat er al meer dan 24 uur in. 

Ik ben bang voor de dag van morgen ook de pijn in mijn buik en in mijn lage onderrug maken het erg vervelend.

Ik wens alle mensen die mijn blog lezen de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar dat het een jaar mag worden in goede gezondheid met heel veel liefde en geluk .

Morgen breng ik jullie op de hoogte over het hoe en wat …..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten