donderdag 16 juni 2022

met trillende knieën naar nieuwe behandelaar ken je dat ?

 Vandaag had ik een afspraak met de reumaverpleegkundige , ik zag er tegen op want jarenlang had ik dezelfde lieve vriendelijke begripvolle reumaverpleegkundige. Helaas zij is gestopt dus ik kreeg een nieuwe , de mensen die mij kennen weten van mijn onzekerheid en negatief zelfbeeld dus ik was angstig zou ze me wel of niet begrijpen. Nou de 1e indruk is voor mij altijd zeer belangrijk en die was echt goed. Een jonge begripvolle vrouw, ze had  mijn dossier gelezen dus ik zei nou dan ben je wel even bezig geweest zeker ;-) . We hebben de medicijnen besproken en dat is nu even moeilijk want een aantal waarden zijn verhoogd maar is dat door de reuma of door de infectie die ik de afgelopen weken heb gehad. 

We hebben een fijn gesprek gehad ik vertelde haar over mijn vrijwilligers werk wat ik met veel liefde en plezier doe. Ook kende zij onze club en zei dan zal je het wel druk hebben komende week met het Menges toernooi. Ik legde haar uit dat ik mijn steentje bij draag maar ook zeker naar mijn lijf zou luisteren en dat het me ook positieve energie geeft. Ook al moet ik het daarna weer een paar dagen bezuren en zei haar ook als ik niks kan of mag doen kan ik de pijp wel aan maarten geven want wat heb ik dan nog. Ze vind me een vrolijke spontane enthousiaste vrouw en zei dat dat me er wel door zou slepen. 

Al met al was het een fijn consult. Ook haar belofte dat ze met reumatoloog zou overleggen kwam ze na want voor de middag belde ze al wat ze besloten hadden . Ik moet toch weer door met MTX en de plaquenille . Bij de volgende controle gaan ze de waarden weer bekijken alleen als klachten erger worden gelijk aan de bel trekken en geloof me vanaf nu zal ik dat ook zeker doen. Ik ken mijn lichaam en weet wanneer er iets niet goed is. Mijn knie moet toch ook door chirurg weer her beoordeelt worden want zij vond hem ook wel erg gezwollen . 

Ik doe de dingen die ik leuk vind waar ik van geniet en wat mensen zeggen of denken lap ik aan mijn laars het is mijn leven en ik pluk de dag want je bent langer dood dan dat je leeft .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten