donderdag 29 januari 2015

The day after

Zo nu weer even wat sneller dat ik weer schrijf .
Gisteren was dus de dag dat de uitslag bekend werd van de cocktailwedstrijd. Ik had al vaker gezegd is was al winnaar . Natuurlijk was ik toch wel heel nerveus of ik wel of niet zou winnen het was een 50/50 ding. De jongens hier waren er al van overtuigd dat ik zou winnen en ja ik had ook wel eens reacties geteld maar was geen doen op een gegeven moment zie je zoveel en weet je niet meer wat je wel of niet geteld had. Ik wist ook wel dat het half om half werd. Ik had wel al het een en ander gepland want stel je voor dat je wel wint dan zouden ze morgen hier heen komen. En ja was mijn huis wel op orde kon ik dit wel of dat je kent het wel mijn onzekerheden
Ook had ik gezegd dat ik dan de Caribbean Dream taart zou maken dus jongens verheugden zich er ook op . Regelmatig naar de site van Canei maar helaas nog niets. Op een gegeven moment kreeg ik een telefoontje het nummer herkende ik niet. Klopt ook wel het was iemand van Canei .
Hoi Corrinne hoe is het met je ?
Ja hoor goed en met jou hahaha
toen zei ze met lood in mijn hart moet ik je vertellen dat jij het net niet bent geworden ik zei oke jammer . Wat reageer je koel ik zeg ja ik ben 50 jaar en weet dat je bij een wedstrijd een winnaar en een verliezer hebt en ik ben de verliezer. Maar voor mezelf ben ik gewoon winnaar omdat ik mijn target van de therapie heb gehaald en weer van me zelf kan houden . Ik voel me niet meer nutteloos en waardeloos en weet nu dat de mensen om me heen dat niet alleen zeggen om mij op te vrolijken maar omdat ik het ook ben . Ik help waar ik kan helpen ik doe wat ik kan doen ondanks mijn beperkingen. Iedereen vertelde het me wel en zei ook je ben gewoon een leuke spontane vrouw en ik dacht altijd ja natuurlijk maar als je eigenwaarde zo laag is doordat iemand je zo heeft vernederd en mishandelt dan geloof je dat niet je denkt ach dat zeg je gewoon om me op te fleuren. Nu heb ik ontdekt dat ik dus wel echt trots op me zelf kan zijn fijn gevoel hoor kan ik je wel zeggen.

Gisteren moest ik naar de poli reumatologie voor een spuit instructie voor de MTX dit slik ik al heel lang maar laatste tijd ben ik er heel erg misselijk van zo erg dat ik ze af en toe direct al weer uit moet of wil spugen en ja dan doen ze niet wat ze moeten doen he ?! daar hoef je niet voor geleerd te hebben om dat te snappen. Dus nu moet ik 1 in de week de mtx inspuiten . Ik weet dat ik zware medicijnen heb maar toch schrok ik een beetje de verpleegkundige die het me voordeed, vertelde ook wat je moet doen bij lekker of morsen . Opruimen met papier en in een plastic zakje in de vuilnisbak en als je het op je spullen morst schoon maken en dat doekje gelijk weg gooien dus ik keek haar verbaasd aan. Ja zei ze het is tenslotte chemo boink die komt dan wel weer ff hard binnen. De avond er voor hadden Cees en ik samen vinger aan de pols gezien dat ging ook over reuma . Bij sommige dingen zei Cees verbaasd dat heb jij toch ook ? en zo zie je maar dat je zelf niet eens weet wat of hoe of welke vorm van reuma je hebt . Door zulke dingen ga je ook beseffen dat het niet zo gek is dat ik vaak heel moe ben en dat ik vaak dingen af moet zeggen . Misschien komt dit nu ook doordat ik zelf wat meer accepteer dat ik niet alles kan wat een "gewone"vrouw van mijn leeftijd kan . Momenteel heb ik ook wel heel veel pijn ondanks dat ik maandag de remicade heb gehad maar zal ook wel door het weer komen op het moment. Op de fb groepen waar ik lid van ben hebben ze het er allemaal over.

Aanstaande zaterdag speelt ons cluppie weer de 1e thuiswedstrijd van het seizoen dus ik heb van de week ook al weer wat geregeld voor de verloting enzo. Moeilijk doordat er ook slecht weer voorspelt word en stel je voor dat de wedstrijd afgelast word dan kan je niet met verse spullen blijven zitten. Maar Corrinne zou Corrinne niet zijn als ze dat toch wel redelijk goed geregeld heeft ;-)
Morgen gaan Cees en ik lekker een hapje eten een bon hadden we gehad voor iets wat cees bij die mensen had gedaan . Maandag lekker naar Delft want mijn lieve pa is jarig . Ik weet niet wanneer ik weer schrijf maar in ieder geval een fijn weekend allemaal en wederom bedankt voor het lezen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten