vrijdag 6 maart 2015

ach ja toch gewoon dat je nog steeds denkt aan de man waar je oud mee wilde worden ondanks dat ik nu zo gelukkig ben

Het is vandaag 16 jaar geleden dat mijn man Krijn sr overleed, ik bleef achter samen met een schat van een zoon van 4 jaar Krijn Jr. Ja daar sta je dan terwijl je samen je zoon op zou willen zien groeien . Heb ik dat alleen gedaan nou ja alleen met heel veel hulp van mijn lieve ouders en mijn broer.
Op zijn 4 jarige leeftijd wilde je je kind er niet teveel bij betrekken want wat snapt zo'n kleine knul nou. Nu merk ik dat hij er zat van mee heeft gekregen, hij weet nog zoveel van die tijd daarvoor.
Ik moet eerlijk zeggen als je aan mij vraagt wat deed je toen je 3 was moet ik eerlijk zeggen duimen en lekker spelen. Nou hij weet nog alles wat hij met mij en zijn vader toen deed. Gelukkig wel.
Elk jaar sta je bij deze datum altijd even stil maar meestal deed ik dat in gedachten want ik wilde mijn jongen er niet mee belasten. Vorige week nam mijn zoon een tattoo met zijn achternaam en de sterfdatum van zijn vader .Echt heel mooi en dan merk je toch dat hij er nu ook meer mee bezig is.
Misschien doordat hij volwassener wordt of omdat hij nu ook al een tijd een heel lief meisje heeft en ook misschien wel wat verder gaat denken . Ik weet het niet .......
Maar doordat je merkt dat hij er toch wel mee bezig is ben je zelf ook wat meer open. Ook ben ik momenteel heel emotioneel maar dat zal ook wel met het acceptatie proces van mijn ziekte te maken hebben . 
Ik heb gelukkig zo een lieve vriend die het ook echt wel begrijpt van mij en van Krijn en dat is toch prachtig . Ik ben zo gelukkig met hem maar ja ik wilde met Krijn sr oud worden alleen had onze lieve heer boven andere plannen.
Dat ik nu het geluk weer gevonden heb houdt niet in dat ik dan alles moet vergeten de vader van mijn zoon blijft toch een speciaal plaatsje in mijn hart hebben .
Ook ben ik supertrots op onze zoon wat hij allemaal mee heeft moeten maken met de dood van zijn vader en mij  de periodes dat ik eigenlijk helemaal niks met en voor hem kon doen .
Ik voel me daar nog steeds schuldig over maar lieve zoon alles wat ik doe en deed deed ik met heel veel liefde en af en toe zal je gedacht hebben mens bekijk het ......
Ik weet het ik ben ook jong geweest en als ik dan een preek kreeg van mijn pa of ma dacht ik ook ...... zeur niet zo ....
Weet nog dat mijn moeder toen zei : wacht maar als je zelf kinderen hebt dan zal je hier aan terug denken  en Ja ze heeft gelijk gehad . Als ouders wil je het beste voor je kind en ben je in je kinds ogen misschien te zuinig of saai maar echt alleen maar met de goede bedoelingen ......
Ik heb dus eigenlijk mijn knul alleen opgevoed ow nee dat is niet waar want de laatste 5 jaar werd ik natuurlijk ook erg goed bijgestaan door Cees. Hij is als een vader voor hem en noemt hem ook zoon en niet de zoon van mijn vriendin.
Dit zijn misschien kleine details maar voor mij levensgroot , die jaren daarvoor deed ik het alleen.
Zoals ik al zei ook met hulp van mijn ouders. Maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel als je gescheiden bent dan kan of moet je nog wel eens terugvallen op je ex of je dat nou leuk vind of niet.

Ook heb je dan nog wel eens dat je een weekend alleen bent omdat je kind bij zijn vader is , dat was bij ons dus niet het geval . Vandaar dat ik misschien ook zoveel moeite had of heb met het loslaten van hem. We waren dag en nacht bij elkaar op de vakanties ofzo na. En ja dan is het vreemd dat je kind ineens alleen op vakantie gaat . Ik ben nu zo blij dat hij zo goed terecht is gekomen vaste baan lieve vriendin en nog vele dierbaren om hem heen. De familie van Cees heeft hem ook gewoon in de familie opgenomen  zo mooi is dat en daar ben ik zo blij mee. Hij heeft gelukkig nog beide opa's en oma's .
Dat andere mensen er de draak mee steken over het feit dat ik zo trots ben op mijn zoon daar heb ik maling aan ik heb het toch maar ff gedaan ..... en kan zeggen het is me goed afgegaan

Terwijl ik dit zit te schrijven lopen de tranen weer over mijn wangen daar word ik echt gek van zal ook wel met overgang te maken hebben
hierbij wil ik alle mensen die me een warm hart toe dragen bedanken voor wie en wat jullie zijn en boven al dat jullie er altijd voor me zijn
En in het Bijzonder mijn lieve zoon Krijn en mijn lieve vriend Cees en ik hoop nog heel lang van en met jullie te mogen genieten .  Jullie hebben af en toe wel wat met me te stellen maar ik hou echt ontzettend veel van jullie en ook van mijn ouders en schoonouders en de rest van de familie .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten