zondag 1 maart 2015

Trots steeds meer mensen lezen mijn blog

Het is alweer bijna een week geleden dat ik schreef . Ik ga me toch voornemen om meer te schrijven van de week was er iets dat ik dacht dat is goed voor mijn blog. Maar helaas nu door medicijngebruik en ouderdom hahah weet ik het niet meer.

Nou ja de eerste dagen moest ik toch wel een beetje bijkomen van het leuke enerverende weekend.
Maandag avond ging Krijn voor zijn 1e tattoo als eerbetoon aan zijn vader die op 6 maart 1999 overleed. Ik was erg benieuwd hoe en wat hij liet zetten .
Eerst had ik een bespreking op de voetbal ivm familiedag voor dit seizoen . Heerlijk dat ik me weer iets nuttig kan maken door daaraan mee te helpen.  Normaal ga ik best wel vroeg naar bed maar nu bleef ik toch wel wachten . Het is een prachtige tattoo geworden op zijn linkerbovenarm met zijn naam en sterfdatum echt heel mooi en hij is er zelf ook heel blij mee.

Woensdag morgen moest ik weer naar de therapie en heb besproken over mijn gevoel van een second opinion . De therapeute zei dat ik dat ook zeker moest doen en ze begreep ook heel goed waarom.
Ook vroeg ze me wat ik graag zou doen als ik mijn beperkingen niet had. Het eerste wat ik zei was gewoon lekker mijn dagelijkse dingen in huis. Ook zou ik graag 1 x in de week een kantine dienstje draaien bij de voetbal aangezien ze voor door de weeks nog wel wat vrijwilligers kunnen gebruiken. Ook zou ik graag een eigen bedrijfje thuis hebben zoals het organiseren of promoten van bepaalde dingen, activiteiten en  artikelen dat is iets wat ik graag doe. 
Maar helaas ik heb mijn beperkingen en zal daar mee moeten leren leven .
Maar dromen mag toch iedereen ?

Zaterdag speelde ons cluppie eindelijk weer eens een thuiswedstrijd en dus moest ik weer het een en ander regelen wat betreft de verloting . Prijzen bestellen , prijzen halen en alles even op papier of in pc zetten. Ik doe dat met zoveel plezier en ben zo blij dat ik dat nog kan doen.  Ik ging bij een bedrijf de prijzen halen en de man zei : zo spelen ze weer thuis dus de drukte gaat weer beginnen voor je ? ik zei hem ook ik doe dit zo graag en ben gewoon blij dat ik een bijdrage kan leveren. Lichamelijk kan ik niet echt zwaar werk doen voor de club kan ook geen toezeggingen doen want als ik veel pijn en last heb wil ik geen SJAAK AFHAAK zijn. Vrijwilligers werk is wel vrijwillig maar niet vrijblijvend en ik vind als je een toezegging doet en in een rooster wordt ingeplant is het niet echt fijn als je op het laatst afzegt. Nu is het wel zo als ik op de voetbal ben en ik voel me goed en het is nodig spring ik toch wel bij . Ja horeca bloed he en dan wil je zoveel en kan je zo weinig . 

Vrijdag kwam de hulp en samen hebben we weer wat in huis gedaan zij pakt dan de zware dingen aan nu moet ik wel eerlijk bekennen dat mijn lieve vriend ook heel veel doet in huis .
Cees moest vrijdagavond voetballen met 35+ toernooi en ik ga altijd kijken bij zoonlief dus zei nu  ga ik ook lekker even bij jou kijken.  Ik ben ongeveer een uurtje op de Eendracht geweest want het was toch wel behoorlijk koud. Daarna lekker thuis op de bank nog even tv gekeken.
Zaterdagochtend mijn nieuwe wonder pleister op geplakt omdat ik eens wilde zien of dat ook een verschil was met een dagje sportpark. Echt ik heb er veel plezier van echt pijnvrij zal ik nooit zijn, maar dat het wat draaglijker is dat is al een wereld van verschil.
Rond kwart voor 2 gingen we naar het sportpark het was goed voetbal weer droog en een zonnetje.
Heerlijk zoals een aantal leden je benaderen en behandelen echt dat is voor mij zo een positieve energie die ik daar op doe. Net voor de rust hadden we de verloting voor elkaar. 2e helft kon ik gaan kijken dus ging langs de lijn zitten na een klein half uurtje scoorde de tegenpartij altijd jammer natuurlijk.  Het is nu vrijdag 16 jaar geleden dat mijn man de vader van mijn zoon overleed. Vanaf zijn 5e jaar voetbalt mijn zoon en ben ik bijna bij alle wedstrijden geweest . Meestal de zaterdag voor of na de sterfdatum scoort Krijn . Vorig jaar geloof ik een keer niet . Ik zat daar naast wat meiden en ik zei ik ga naar binnen . Dalijk komt de gelijkmaker .... ook een man achter me zei kan je het niet aan ik zei nee ik ga naar binnen want de gelijkmaker komt zo . Dan kijken ze toch wel vreemd . Ik wilde binnen vanuit ontvangstkamer kijken want ben momenteel zo emotioneel en ik dacht staat zo stom als ik hier langs de lijn ga janken als mijn zoon scoort. Niet iedereen weet van onze situatie af en men staat ook niet bij de datum stil natuurlijk.  Ik ging even naar de keuken om wat te eten en toen ik terug kwam zag ik het scorebord op 1-1 staan. Natuurlijk erg blij en als vanzelf zei ik iets vragend maar wist het wel Krijn ?
Zijn pa was stijf links kon ook lekker voetballen en dan het feit dat hij van de week zijn tattoo op zijn linkerarm had laten zetten kwamen bij mij natuurlijk weer de waterlanders .Ook werd hij benoemd tot Man of the Match wat kan je dan trots zijn he ?

De verloting ging goed en gezellig echt de humor en de gezellige eenheid van de club maakt me zo blij . Nadat alles af gewerkt was heb ik nog wat gedronken en toen gingen we lekker naar huis.
Ik moet eerlijk bekennen ik was wel moe zoals altijd maar de pijn was niet zo erg als normaal dus weet ik wel zeker dat ik de pleisters zeker op zaterdag blijf gebruiken .
Vandaag een rustige dag samen met mijn lieffie het zonnetje schijnt ik heb de was buiten hangen wat kan een mens toch met kleine dingen gelukkig zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten