zondag 22 maart 2015

Zo'n goed gevoel maar ook zoveel pijn .........

Alweer een week verder ,
Deze week was een leuke enerverende week .
Maandag avond nog even naar de club geweest want ik moest Henk Timmer even spreken over de veiling . Hij en zijn vrouw Marianne hebben toezegging gedaan dat ze een item schenken voor de veiling.

Dinsdag kwam het Huis aan Huis blad vol spanning zat ik er op te wachten zou er een stukje in staan over ons. Nou rond 12 uur viel hij in de bus en we stonden op de voorpagina als 1e vernoemt met het bericht zie pagina 7 . Nou dat was schrikken ze hadden gewoon een halfe pagina aan ons gewijd.  Is toch wel vreemd als je je zelf in de krant ziet . Ook toch weer confronterend want ja ik had ook zelf gezegd dat ik door mijn reuma en fm niet veel lichamelijks kan doen maar op deze manier mijn steentje bij wil dragen . Maar als je dat dan in de krant leest ....
Wordt je toch weer even met je neus op de feiten gedrukt en ja als ik het kon zou ik ook zo mee willen wandelen met Alina maar dat gaat me opzeker niet lukken .
Het leuke is wel dat mensen je gaan herkennen hahaah ik loop op het dorp en hoor een man tegen zijn vrouw zeggen dat is die vrouw vanuit de krant.
Ook een aantal winkeliers benaderd en ja de meeste reageren gelukkig positief en willen medewerking verlenen. Als ik dan thuis kom voel ik me zo goed .....
Ik voel me nuttig ik draag weer wat bij aan deze maatschappij
Er zijn zat mensen die zeggen dat doe je toch wel maar het voelt zo goed nu ....... Ik ben lekker bezig met de logo's om die op shirts te zetten. Ik had ze voor ons zelf gemaakt voor het interview maar mensen vonden ze zo mooi dat ik heb aangeboden om ze evtueel te maken . Ik hoef dan alleen de kostprijs van de stones verdien er niets aan maar dat wil ik ook niet .

Vrijdag cake gebakken en wat in huis gedaan . In de avond ook weer wat gedaan wat me een goed gevoel gaf. Vind het zo laf als mensen misbruik maken van andermans goedheid . En dan gaan me haren overeind staan en wil ik helpen en dat is me ook gelukt . Heb het ook met liefde gedaan omdat het om een persoon ging die ook ontzettend lief is en het niet verdient .

Gisteren was er weer een thuis wedstrijd bij mijn cluppie waar ik dan altijd de veldverloting doe en de rondes rad van avontuur waar ik gelukkig bij gestaan wordt door een andere vrijwilliger.
We hadden van een vriendin Wilma een aanbieding gekregen dat zij wel cakes wilde bakken die we dan op de voetbalzaterdag konden verkopen t.g.v. het goede doel. Dit natuurlijk aan het bestuur gevraagd en die gaven alle mederwerking. Dus gistermorgen vroeg de prijzen opgehaald bij winkels en ook daar wordt je aangesproken , komt natuurlijk dat we in een klein dorp wonen .  Maar het maakt mij niet uit ik maar veel reclame voor deze goede actie ook via Facebook : Veiling tbv Groot verzet tegen kanker .
Ik bracht de prijzen bij de kantine en daar waren al 2 cakes gebracht en werden goed verkocht , ik had zelf ook cake gebakken en die zette ik in de keuken met het bericht als het over blijft eten we het hele weekend cake . Toen naar huis gegaan en nog even lekker gezeten eer ik weer naar de voetbal ging. Daar weer aangekomen bleken onze cakes al op te zijn , gelukkig was Alina onderweg met ook weer 2 cakes . De voetbalvereniging bood aan dat we ook de opbrengst van de koffie in de pauze mochten houden voor het goede doel . Zo fijn als mensen spontaan medewerking verlenen. Het was ook mooi op de site gezet dus veel mensen wisten ook dat het voor het goede doel was.
Het was heerlijk weer maar ik had veel last dus heb de wedstrijd van binnen uit gekeken helaas de uitslag was niet zo fijn we verloren met 2-0 maar ja niets aan te doen .
Na de wedstrijd had ik eigenlijk zoveel last en dat ook aangegeven aan de persoon die me altijd helpt en hij heeft ook het loopwerk voor me gedaan . Toen alles klaar was lekker met me ventje naar huis .  Weer heel moe maar ook heel voldaan en zoveel positieve energie opgedaan . We waren wel benieuwd naar de opbrengst maar heb het uitgesteld tot vandaag.
Wederom een slechte nacht en ik droom ook zo naar maar om half 10 werden we wakker en lekker relaxte dag weer gehad zoals de meeste zondagen. ik ben de bus gaan tellen en de opbrengst was 133,45 euro echt een mooi bedrag .
Het was heerlijk weer vandaag af en toe nog even lekker in de zon gezeten terwijl de jongens naar de match 010-PSV keken. Heerlijk eten gemaakt voor ons en daarna met zijn 3en de match van Ajax gekeken was het aankijken niet waard maar ik geniet van die momenten zo gezellig thuis.
En zoals ik me blog begon zo'n goed gevoel maar ook zoveel pijn maar door de positieve energie ga je er toch anders mee om . Dalijk weer lekker me bedje in en zien wat de volgende week brengt

Geen opmerkingen:

Een reactie posten