donderdag 28 mei 2015

Carpe Diem zo is het en niet anders

Carpe Diem zo is het en niet anders!

Nou dinsdag was een dag dat ik in de ochtend een niet zo fijn telefoontje kreeg was daar toch wel van geschrokken. Mijn schoonvader had een kleine tia gehad en hoe vaak hoor je niet dat er daarna weer een kan komen . Ik ben de hele dag in huis gebleven heerlijk rustig aan . In de avond moesten we even naar het voetbalveld er was de laatste training van het team waar Cees trainer van is en ze speelden vanavond tegen hun ouders dat was wel leuk natuurlijk. Daarna een gesprek met 1 van bestuursleden. 
Krijn moest weer aan zomeravondvoetbal mee doen dus zijn we even gaan kijken maar was zo koud dus snel weer naar huis .
Woensdag 27 mei mijn verjaardag we zouden er niets aan doen iedereen woont ver weg en dan op een doordeweekse dag. Dus gewoon een dag zoals alle anderen dacht ik , maar toen ik beneden kwam hingen er toch slingers  wel heel lief. In de ochtend ging ik trainen met annet en haar dochter. Ze kwamen me ophalen en verraste me met een hele mooie hanging basket.  Heerlijk gesport en verder niets speciaals . Ja ik had wel gebakjes gehaald voor ons eigen gezin . Want dat hoort er toch bij .
Krijn kwam uit zijn werk en zei dat ik een ring mocht uitzoeken bij een zaak hier in het dorp omdat hij niet wist welke maat ik had en welke ring ik er bij wilde. De Carpe Diem wist hij want dat is tegenwoordig mijn lijfspreuk : pluk de dag !
Mijn ouders hadden gebeld en mijn schoonouders ook later op  de dag belde onze dochter . Ook vind ik het zo leuk op facebook zoveel mensen die je feliciteren  ongeveer 190 kijk dan voel je je ook wel jarig en ook erg geliefd. Ow ja ik vergeet nog te vertellen dat ik me sinds het weekend ineens niet meer dik vind , sommige van jullie zullen wel zeggen waar heb je het over?
In maart 2012 heb ik een gastric bypass operatie ondergaan maar in mijn hoofd was ik nog steeds die flinke of dikke vrouw. Iets wat gewoon in je hoofd zit maar ik kijk altijd naar andere vrouwen en dan denk ik zo die zijn mooi slank. Van het weekend keek ik naar een foto waar ik  ook op stond en toen dacht ik ..... Jezus ik ben net zo slank .... hahaha goed gevoel moet me alleen ook nog zo mooi gaan voelen. Oke ik ben geen foto model en hoef ik ook niet te zijn maar zoals al eerder gezegd mijn zelfbeeld is wel heel laag .
Vanmorgen op gestaan met ontzettende spierpijn maar geeft wel een goed en voldaan gevoel dat ik toch weer die spieren heb gebruikt . De spierpijn is een heel andere pijn dan de dagelijkse pijn. Ik zou donderdag mijn vriendin helpen op de club maar heb het afgezegd ik had het zo koud en zoveel last . Van de week ook een gesprek gehad met iemand die misschien wel een paar uurtjes in de week komt helpen want ik wil het wel maar kan het niet allemaal meer . Iemand voor het grovere werk en de rest moet ik dan maar samen met mijn mannen hier in huis doen. Hopelijk krijgen we binnekort bericht over een huis waar alles voor mij gelijkvloers is want die trappen dat nekt me . Ik kon dat gesprek zonder tranen doen is toch al heel wat he ook al voel ik me nog steeds heel zwak en onzeker . Ik hoop dat dat toch ook wat gaat veranderen. Terwijl mensen  om me heen zeggen dat ze trots op me zijn en dat het goed is wat ik doe . 
Vrijdag kreeg ik s morgen een telefoontje dat ze op me zaten te wachten voor de Remicade ik had in mijn agenda 4 juni staan dus was een communicatie foutje maar aangezien zo een behandeling wel 1000 euro kost zei ik als ik zo mag komen dan kom ik er aan is zonde om dat over te laten gaan en ik had het nodig ook. 's middags wezen sporten het lukt me goed dus dat scheelt. Vrijdag avond hadden we de bbq ter afsluiting van het voetbalseizoen voor de jeugd en ik had aangeboden dat ik zou helpen . Helaas heb ik het niet helemaal waar kunnen maken want om een uur of 8 heb ik ...... ja ja jullie lezen het goed .... toegegeven aan mijn lijf en gezegd dat ik naar huis ging omdat ik teveel last had en wist dat ik het anders flink moest bezuren met die regen en kou. Thuis gekomen lekker in de infra rood cabine gezeten en mijn bed in. Aan de ene kant voelde ik me lullig dat ik ze liet zitten maar was toch ook wel een beetje trots op mezelf dat ik dit had gedaan .
Zaterdag zijn we lekker samen een dagje naar Amersfoort gegaan gezelllig met de trein . Het was lekker weer en we hebben heerlijk genoten veel gewandeld lekker gegeten en toen weer naar huis. Zondag is dan een dag dat je weer bij moet komen dat weet je van te voren maar was het dubbel en dwars waard en deze dagen neemt niemand me meer af . Ik leef en ik geniet en IK PLUK DE DAG!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten