woensdag 1 april 2015

Wat kan dumpen van bagage je opluchten zeg oke pijn niet weg maar .....

Nou het is nu wel weer meer dan een week geleden .
Was ook een week met vele verschillende emoties en dagen. Zoals ik in mijn vorige bericht al schreef ja ik weet dat ik het moet bezuren na een thuiswedstrijd . Dus had wel een paar dagen komen om weer bij te komen .
 Lekker met me hobby door gegaan en ook nog wat winkeliers bezocht . Maar halverwege de week merkte ik dat ik niet helemaal lekker in me vel zit . Nog steeds om niks janken ach ik heb het al zo vaak verteld.
Ik moest ook wat energie op gaan sparen voor het weekend. Afgelopen zaterdag waren we een dag in Amsterdam . Cees zijn huis staat te koop en het was de landelijke Openhuizendag. En ja als je hoort dat dat over het algemeen toch wel positieve invloed heeft wil je dat ook proberen .
Dus zaterdagochtend gingen we al vroeg naar Amsterdam en het was me toch een pokkeweer en ja jullie weten het wel maar reuma en fm is echt heel gevoelig voor het weer. Het stormde en regende maar ja gelukkig zitten we droog in de auto. We waren er mooi op tijd Cees is lekker in de tuin aan de slag gegaan want de mensen die hem kennen weten dat het geen stilzitter is.
Al heel vroeg kwam er een man naar de woning kijken alleen hadden we net de pech dat het koordje van trekschakelaar afgebroken was , Dus ik wil die man rondleiden en zeg ja sorry we zitten even met een probleempje we hebben geen licht in de douche is net stuk gegaan . O zegt de man ik ben electricien zal ik even kijken ? Nou ja de mensen die mij kennen weten dat ik daar dan gretig gebruik van maak hahahah dus hij heeft ons even geholpen. Het was nog steeds pokkeweer en helaas zijn er verder geen kijkers meer geweest . Om 15.00 uur mochten we het pand verlaten en toen zijn we gezellig een bakje thee gaan drinken bij mijn schoonouders. Altijd gezellig en omdat we 's avonds een feestje hadden van een nichtje in Amsterdam bleven we in amsterdam. We zijn nog even het winkelcentrum in gegaan hebben wat te eten gehaald en toen mijn schoonouders opgehaald. Een nichtje was 30 geworden en vierde haar verjaardag op een boot aan de Javakade . Mijn schoonvader is slecht ter been dus we hebben hun mooi voor de boot afgezet en toen moest ik een parkeerplaats gaan zoeken maar mijn lieverd zei ik ga wel even met Corrinne mee . Dan zien julie ons zo . Hij is zo lief zo zorgzaam echt een schat van een vent.  Dus samen zochten we een parkeerplaats heel ver weg en moesten wij naar de boot terug lopen . Ik moet eerlijk bekennen dat ik echt heel veel last had maar vind het ook wel leuk om gezellig de familie weer te zien . Het is ook zo een fijne familie
Nou daar binnen gekomen lekker eerst iedereen even gedag gezegd en die reacties van schoonzussen en zwagers en allemaal dat voelt als een warme deken. Het was heel gezellig en op een gegeven moment ging de broer van Cees een lied zingen voor zijn jarige dochter de tekst had hij zelf geschreven op een bestaand lied. Zo mooi en zo emotioneel nou ja voor bepaalde mensen natuurlijk en ook voor mij want wat is er mooier dan zien hoe vaderliefde of moederliefde voor een kind vertaald wordt . Echt de tranen liepen over mijn wangen en dat bleef niet onopgemerkt maar ja wat doe je eraan. Ik weet dat je als ouder alles voor je kind zou doen wat in je macht ligt . Heb ik zelf ook wel ervaren . Om een uur of 10 zijn cees en ik de auto weer gaan halen om zijn ouders op te halen . Die hebben we netjes weer thuis gebracht en voor de deur kreeg ik weer een hele dikke pakkerd van ze . En dan realiseer ik me zo dat wij zoveel geluk hebben gehad dat we zo in de familie opgenomen zijn . Je hoort het vaak zat anders en ik ben zo blij dat wij met ons samengestelde gezin en familie zo'n goede band hebt . Thuis gekomen nog even wat gedronken en lekker plat .
Zondag was gewoon een lekkere luie dag
Maandag moest ik weer naar therapie ...... Ik moet bekennen dat de pijn niet weg is maar ik heb wel heel veel aan deze therapie ontspannings oefeningen en ja ook mijn bagage uit mijn rugzak heb ik hier gedropt en maandag heb ik ook het laatste beetje bagage wat heel zwaar woog eruit gegooit en weet je ik heb de rugzak helemaal weg gedaan . Ik heb nu een nieuw handtasje waar alleen maar heel veel plezier en mooie momenten in kunnen . Tuurlijk zal ik heus nog wel eens iets droevigs mee maken maar niet meer zoals ik van 2000 tot 2009 meegemaakt . Thuis gekomen mijn jongens ook verteld dat nu alle bagage weg is en zo lief zoals die 2 reageerden . Nu gaan we naar het volgende traject en dat wordt dus kracht training en therapie om te leren omgaan met de pijn die ik heb en die ook nooit meer weggaat . Door middel van fysio en manieren hoe ik me lichaam moet en kan gebruiken , Nou ik heb er zin in ik kijk er naar uit en ja je weet Reuma gaat nooit meer over Fybro houd je ook de rest van je leven maar nu ik al mijn bagage gedropt heb kan ik het wat beter accepteren . Ik hoop dat ik ook weer van mezelf ga houden en ja er zijn er zat die van mij houden maar ikzelf moet het ook gaan doen en me niet meer schuldig en waardeloos voelen . Ik ben wie ik ben en moet ook goed voor mezelf gaan zorgen ipv altijd alleen maar voor anderen klaar te staan .
Ik moet ook wel bekennen dat ik na het weggooien van die rugzak ook eindelijk weer redelijk goed heb geslapen zonder rare enge  angstige dromen . Gisteren ben ik lekker met mijn vriendin Wilma een dagje naar de Zwaluwhoeve geweest en ja ook zij merkte aan me dat ik opgelucht was . Ook de meiden in de fb groep waar ik mede beheerder van ben die vonden het heel sterk van me . Ook lieten hun me ook heel duidelijk weten dat ik het op zeker dubbel en dwars waard ben . Zo mooi he dat je zo'n vriendschap met mensen via internet op bouwt mede doordat zij ook een chronische aandoening hebben . Het zijn echt schatten allemaal . Wat dat betreft kan het bij mij niet meer stuk toch ? lieve vriend lieve zoon schoondochter dochter schoonzoon en kleinzoon. En nog de rijkdom van beide ouders ook al wonen die van mij een behoorlijk stukkie weg en zie ik ze niet zoveel ik houd ontzettend veel van ze . Dan de familie oke die van mijn kant is niet veel meer van over  gelukkig nog een broer en een paar nichtjes waar ik contact mee heb en de rest vond roendertijd dat ik comedie speelde en niets mankeerde en me toen hebben laten vallen . Nou ik vind het goed  Heb geen zin in schijnheilige mensen om me heen . En ik heb nog een hoop vrienden en kennissen . Heb me ook voorgenomen om geen energie meer te verspillen aan mensen die mij in de maling nemen of denken dat ze meer zijn dan mij . All you see is what you get .......................
 Nou mensen het is weer een hele lap tektst geworden maar het lucht mij zo op dit van me afschrijven en ik merk dat ik er ook nog iets goed mee bereik . Andere lotgenoten die hun kracht uit mijn verhalen putten .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten