zondag 23 augustus 2015

Ben blij als dalijk alles achter de rug is ;-( durf te klagen

Nou mensen dat was weer een tijdje geleden dat ik mijn blog schreef:
We hebben een hele drukke week gehad en zitten nu in ons nieuwe huisje het wordt echt een paleisje maar wat is verhuizen een vermoeiend iets zeg .
En dan ook nog allemaal van die dingen die tegen zitten ,
Ik was ook druk met het laatste werk voor de veiling van Groot verzet tegen kanker.
Ik heb daar al eerder over geschreven , die veiling was afgelopen vrijdag avond maar ik moet eerlijk bekennen als ik had geweten dat ik ging verhuizen had ik het niet gedaan .
De mensen die mij kennen weten dat als ik iets toezeg ik dat ook doe ook al is het ten koste van mezelf en dat was nu ook het geval . Echt ik liep op mijn tandvlees maar afspraak is afspraak en zeker voor dat goede doel . Mijn mannen hier thuis waren natuurlijk ook de hele week druk met hun eigen werk en met het werk in het huis. Krijn had vrijdag vrijgenomen om dus in het huis aan de slag te gaan en Shannon hielp ook mee jeetje wat hebben ze veel gedaan die dag . Ik stopte om  een uur of 4 omdat we om kwart voor 5 afgesproken hadden in de kantine van de voetbal te zijn .
Werd trouwens toch wel nerveus want Alina en ik hadden ons stinkende best gedaan om het zo goed mogelijk te regelen en nu moesten we afwachten hoeveel mensen er zouden komen .
Ik dacht dat ik alles wat ik nodig had van huis had meegenomen maar daar aangekomen kwam ik erachter dat ik iets vergeten was, dus weer snel naar huis want ik had het echt nodig . Thuis pakte ik de spullen en reed nog even langs het nieuwe huis , krijn stond bij de deur ik zei hoe gaat het ?
Komt hij naar me toe en zegt ma ik heb een slechte mededeling ! dus ik schrik me rot hij vertelde dat ze het nieuwe fornuis uit de verpakking hadden gehaald en het op de plek wilde zetten maar toen ze hem oppakten klapte de glasplaat van de oven . Ik was al blij dat er niemand gewond was en zei jongen dat komt wel goed . Ja wat moest ik anders doen of zeggen ik kon er niets aan veranderen . Het huilen stond me nader dan het lachen maar niet omdat fornuis hoor gewoon de spanning en de pijn die ik al de hele week had omdat ik gewoon heel erg over mijn grenzen ga en ben gegaan .
Ja ik hoor jullie al zeggen dat moet je niet doen , maar het moet toch gebeuren we willen zo snel mogelijk over zodat we niet te lang met dubbele huur zitten .
Maar om even bij de veiling te blijven , ik zei al tegen Alina er moet niet iemand iets tegen me zeggen hoor want bij een hallo kan ik al in janken uitbarsten . Er druppelde al wat mensen binnen en echt het werd me echt te veel ik verkocht de lootjes maar als mensen me een compliment maakte moest ik op mijn lip bijten om niet in janken uit te barsten . De veiling begon en Alina moest een welkoms woordje doen dus ze zegt : kom je er even bij staan ? ik: ehh moet dat ? Ja zegt ze we hebben het samen gedaan dus dit ook . Nou ik was er niet blij mee heb nog geen foto's gezien maar denk dat ik op alle met een pruillip sta.Was ook zeer blij dat ze klaar was met haar woordje en dat de veiling begon. Het was niet echt druk maar wel heel gezellig en Henk was echt een hele goede toffe veilingmeester . De avond was halverwege en toen kreeg ik een sms van een Angelique dochter van een vriendin met een foto van ons bed wat al opgemaakt en klaar in het nieuwe huis stond en ja toen ........... werd het me echt te veel en begon me toch te grienen . Om een uur of 10 was het afgelopen de trekking van de loterij gedaan en nog even alles bij elkaar optellen  het was echt een prachtige avond met een hele mooie opbrengst van ong 4000 euro. Toen naar huis gegaan ik kwam daar binnen en ze hadden de bank al netjes neergezet en krijn stond binnen met Angelique en ja hoor weer janken . Ik liep naar buiten en daar zaten Shannon en nog wat vrienden van Krijn en die schrokken eigenlijk een beetje , ik heb ze allemaal bedankt voor hun hulp zo lief dat mensen je dan zo spontaan helpen en dat gewoon doen . Het gekke is dat ik zelf ook altijd zo was of eigenlijk nog ben en dan ben je niet gewend dat mensen je zo helpen . Ook ben ik zo trots op mijn zoon en schoondochter die zijn ook de hele dag bezig geweest. We hebben heerlijk geslapen de 1e nacht in ons nieuwe huis, maar we moesten nog wel douchen in het oude huis dat is een beetje raar maar moest nog maar even . Zaterdag hadden we ook een stel vrienden die ons kwamen helpen met het over verhuizen van alle zware dingen ook dat was heel snel geregeld . Toen bijna alles overstond ben ik even boodschappen gaan doen en toen lekker even op de fiets naar de voetbal even ontspannen . Vandaag zondag dus hebben we ook met zijn 3en heel wat werk verricht en het gaat allemaal een beetje zijn eigen plek krijgen De jongens zouden vandaag ook de wasmachine aansluiten zodat ik ook gewoon de was kon doen allemaal lekker beneden dus ik hoef niet zoveel meer te klimmen . Het water was aangesloten de wasmachine ging aan en ik dacht zo dat werkt gelukkig maar dat had ik mis , even later liep Cees de schuur in en stond het helemaal blank . Na onderzoek bleek dat de afvoer het dus niet deed het water spoot omhoog de pijp uit ipv het riool in. Wederom kon ik wel janken waarom dit nu weer.
Morgenochtend vroeg de woningbouwvereniging bellen en kijken wat hun voor ons kunnen en willen doen . Ik neem aan dat dit onder het service contract valt maar dat horen we morgen wel weer .
Nu ga ik zo maar eens lekker proberen te slapen want echt de pijn is eigenlijk niet te dragen ik word er momenteel gek van . Is ook niet vreemd natuurlijk je doet andere dingen dan normaal . Ik heb afgelopen week ook niet getraind in de sportschool want dat zou teveel van het goede zijn .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten