zaterdag 15 augustus 2015

Vandaag weer een dosis positieve energie opgedaan .................. bedankt mensen !

Ja je denkt natuurlijk hoe doe je dat ?
Nou ik heb gisteren en vandaag weer wat gedaan voor mijn cluppie vv Hulshorst . 1 x per jaar organiseren ze het International Tournament U14 dit is een toernooi voor jongens onder de 14 jaar. Met zo"n groot toernooi heb je heel veel vrijwilligers nodig . En de meeste weten wel ik wil zoveel maar kan helaas zo weinig :-)
Maar heb al een paar jaar tijdens dit toernooi een zittende functie . Gewoon lekker muntjes verkopen , tuurlijk zou ik graag ook achter de bar staan maar dat red ik gewoon niet . Op het moment dat ik het doe denk ik ow het gaat best maar achteraf moet ik het dan flink bezuren . Ben nu al zo wijs dat ik dat dus ook niet doe , sterker nog ik mag het niet doen van degene die de vrijwilligers indeelt. Ik vind het zo fijn om toch een steentje bij te dragen en je hebt ook gewoon leuk contact met onbekende maar ook bekende mensen . Ik voel me dan als een vis in het water en voel me nuttig . Het fijne is dat je ook af en toe afgelost wordt en je gewoon even je beentjes kan strekken . Het zijn allemaal fijne en begripvolle mensen bij de club en ze weten dat ik het niet kan maar wel wil.
Maar zoals de titel al zegt het geeft me echt zoveel energie , thuis en vooral nu met de verhuizing voel ik me toch nog steeds nutteloos en ja ik weet dat het niet zo is en dat me dierbaren dat ook weten en vaak zeggen . Het is nou eenmaal mijn gevoel en daar kan ik echt niets aan veranderen . Ik ben geen stilzitter en ga niet achter de geraniums zitten ( hebben we niet eens) . Toch zijn er nog mensen die zeggen nou als je dan zo last ga je dat toch niet doen ! Ja ik doe het wel want als ik dat soort dingen niet meer kan en mag doen kan ik wel aan de kapstok gaan hangen .
Ik doe ook wel al wat bij de vereniging hoor maar meer vanuit huis beetje sponsors zoeken en dat soort dingen . Maar een middag onder de mensen doet me zoveel goed ook al ben ik nu hondsmoe .
Van de week ook weer op pad geweest voor onze veiling . Volgende week vrijdag is het zover is de veiling die we organiseren voor sponsoring voor Alina Zoet die 3 september de Mont Ventoux gaat beklimmen voor Groot verzet tegen kanker. We hebben echt prachtige items voor deze veiling van dinerbonnen , schilderijen , avondje uit , workshops en wat nog meer . Ow ja we hebben van Stella fietsen een electrische fiets gekregen . Omdat we iedereen hier een kans op willen geven gaan we die niet veilen maar daarvoor houden we een verloting . Want we willen het laagdrempelig houden anders zouden alleen mensen met een hoop geld een mooie fiets voor minder kunnen kopen.  Van de week ging ik het dorp in om nog wat ondernemers te benaderen en dat ging zo lekker en er werd zo goed gereageerd dan krijg je vleugels ;-) Van restaurant naar beddenspeciaalzaak, intersport, zuivelhoeve een ieder deed mee. Ik kreeg ook wel een compliment een ondernemer zag me aan komen en zei ow jee dit gaat me geld kosten , hahaahah ik zei ja je kent me ik probeer het gewoon . Hij zegt weet ik meis en als je iets doet dan doe je het goed en bijt je je erin vast ! en natuurlijk zonder problemen gaf hij me 2 items mee. Nou mensen dat geeft je dan zo'n goed gevoel . Ook hadden we van de week een interview bij de lokale radio . Ging heel goed maar ik merkte wel aan mezelf dat ik weer heel emotioneel was ( overgang, pijn, drukte ivm verhuizing) . Regelmatig zwaaide ik naar Alina dat zij maar moest antwoorden ben dus niet veel aan het woord geweest. Toen alina ook vertelde dat ze door een operatie een paar weken uit de running was maar er gewoon voor ging zat ik alweer met een brok in mijn keel. Aan het eind van het gesprek zeu  de presentatrice : Alina heel veel succes en we horen wel hoe het gaat Corrinne zal ons wel op de hoogte houden . Daarna sprak ze tot mij en zei : En ja onwijs bedankt voor wat je allemaal hebt gedaan voor dit goede doel en dat ze het echt mooi vond zoals ik me dan inzet . slik en voelde de tranen al weer branden maar gelukkig was het interview over en kon ik het weg slikken .
Ik zou dolgraag mee gaan met Alina om haar over die streep te kletsen , maar ja 1200 meter is me net iets teveel om te rijden dus ik volg haar via sms en app . Topper Alina ik ben ape trots op je !!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten