zondag 9 augustus 2015

Jij een aangepaste woning ?? je ziet er zo goed uit !

Het is en blijft moeilijk leven met een chronische ziekte .  Waarom mag je er niet goed uitzien ? men wil nl dat men ziet dat je ziek bent ......
Ik word daar zo niet goed van , moet ik me dan maar verwaarlozen zodat mensen zien en begrijpen dat ik wel degelijk ziek ben /

Jullie weten me hoofd wil zoveel maar me lichaam werkt niet mee je hebt ook tijd nodig om te herstellen je wil niet falen maar toch heb je dat gevoel nog steeds ondanks het al een stuk minder is hoor . Ik was ook medebeheerder van 3 hele leuke fijne groepen. Die ook allemaal met chronisch ziek zijn te maken hebben . Maar van de week heb ik besloten om daar mee te stoppen en nee niet omdat ik ruzie had of omdat het vervelend was maar gewoon voor mezelf . Ik wil dingen goed doen en als ik denk dat ik dat niet kan dan doe ik het liever niet ....... klinkt heel krom maar mensen die me kennen weten dat wel . Ik stel te hoge eisen aan mezelf helaas tegen een ander kan ik het zo makkelijk zeggen: Je moet voor jezelf kiezen je moet voor jezelf opkomen ! maar zelf doe ik het nog steeds niet.
Nu natuurlijk ook druk door verhuizing en ook dan voel je je zo machteloos dat je niet veel kan doen het voelt alsof ik niks doe, maar mijn lieve ventje zegt : meis je doet genoeg je regelt van alles voor ons en onderhoudt de contacten en zoveel anderen dingen . Dan zeg ik ja maar ik denk ik wil zoveel meer doen .
Er zijn zat mensen die hebben aangeboden om te helpen hoor en ik zal daar zeker ook gebruik van maken als het dalijk nodig is maar nu hebben we de handige mannen nodig en Cees is zeer handig wil en doet ook heel veel maar een ieder heeft zijn eigen ding. Krijn is op vakantie en dat gunnen we hem natuurlijk van harte maar we missen hem nu natuurlijk ook want dat is op timmergebied onze vakman . Maar ja het zal allemaal wel goed komen .
Van de week ben ik ook naar mijn ouders gegaan mijn pa moest weer op controle komen bij de arts dus ik ben er donderdag na het eten heen gereden , daar geslapen en vrijdag met hun naar het ziekenhuis . Hij heeft nu kunststof gips of hoe het ook heet maar ja mag nog steeds niet fietsen en of autorijden . Zelf had hij gehoopt dat het er af mocht en alles weer gewoon was maar ja als je bijna 80 bent dan herstel je niet zo snel. Pa en ma zeiden maar jij bent zelf ook niet in orde ik zeg nee maar dat komt wel goed . Jullie zijn mijn ouders en zijn en waren er altijd voor mij en ik wil er ook voor jullie zijn . Zo is het toch ?
Vrijdag weer naar huis toen lekker even het dorp in wat gedronken en een hapje gedaan het is tenslotte vakantie hahahah
Zaterdag wat boodschappen gehaald en toen weer even naar het voetbalveld er was een oefen wedstrijd heerlijk op het gemak langs de lijn gezeten . Nog wat gesprekken gehad ivm het vrijwilligers werk wat ik doe bij de vereniging. Zo leuk het geeft me zoals ik al vaker heb gezegd positieve energie . Heel veel mensen feliciteerde ons met de nieuwe woning .
Maar ook zijn er mensen die zeggen : waarom krijg jij een aangepaste woning ? je ziet er zo goed uit !
Is deels een compliment maar zelf voel ik me dan weer zo klein worden, mag ik er niet goed uit zien ?
Die mensen zouden eens een half uur moeten voelen wat ik 24 uur per dag voel kijken of ze dan nog zo reageren . Nu weet ik dat er mensen gaan zeggen meid trek het je niet aan , maar het is zo moeilijk . Ik wilde ook heel graag in deze woning waar ik nu woon blijven tot mijn dood maar ben nu zo blij dat als de reuma dalijk veel verder gaat ik helemaal niet meer de trap op kan komen heb ik een huisje waar we dan kunnen blijven en ik gewoon beneden kan slapen . Nu wordt die ruimte de eetkamer omdat als ik alles gelijkvloers heb dan hoef ik niet zoveel keer de trap op en af. Alleen in de avond als ik naar bed moet hoef ik dan de klim te maken . Wat een heerlijk vooruitzicht je moet me nu af en toe naar boven zien strompelen en hoe goed ik er dan ook uit ziet het maakt geen verschil .

Ik ben wel heel trots op mezelf dat mijn blog door zoveel mensen wordt gelezen en ik hoop dat jullie hem delen zodat ik steeds meer bezoekers krijg van de week had ik er 311

Geen opmerkingen:

Een reactie posten