donderdag 6 augustus 2015

Ik ben chronisch ziek maar niet Achterlijk ..... sommige denken dat geloof ik af en toe

Zo daar ben ik weer eens is me wel een week of eigenlijk twee weken geweest . Na het weekend uit moest ik toch wel weer wat bij komen maar ja dat weet je als reuma , FM patient.
Vrijdag kreeg ik een telefoontje van de mevrouw van de woningbouw vereniging dat ik het acceptatie formulier nog niet had ingeleverd nee klopt had ik ook niet gehad . Dus maar daar naartoe want ja ik wil deze woning natuurlijk niet mis lopen . Ik zou van haar nog wel horen wanneer we de sleutel zouden krijgen .

Halverwege de week hoorde ik van mijn moeder dat mijn vader die zaterdag gevallen was en een hele dikke pijnlijke hand had. Maar zoals alle mannen was hij eigenwijs en hoefde niet naar de dokter. Vorige week vrijdag moest hij voor iets anders naar de huisarts en hij zag zijn dikke en ondertussen bijna zwart(blauwe) hand. Hij vond het toch beter dat mijn pa even langs het ziekenhuis ging voor een foto en ja hoor zijn hand gebroken . Hij werd in het gips gezet. Toen mijn ma me dat vertelde zeiden wij gelijk ;ma we komen morgen naar Delft en dan kunnen we boodschappen voor jullie doen en het een en ander regelen. Ja natuurlijk doe je dat je ouders die er altijd voor jou waren en nog zijn daar doe je dit toch zeker voor. Op zulke momenten zou ik dichterbij willen wonen en dat ik meer voor ze zou kunnen doen. Maar ja ik woon nou eenmaal niet dichterbij en ik kan helaas zelf ook niet zo veel .
Ik had het op fb gezet dat we naar delft gingen en dat pa in het gips zat en toen reageerde er een nichtje van me , die aanbood om van de week ook een keer bij mijn ouders langs te gaan  :-)

Zaterdag zijn we naar Delft gereden , ik had al wat boodschappen hier gehaald en toen we aankwamen zat mijn pa daar zielig in zijn stoel . Ze vonden het wel gezellig dat we er waren ook al voelde mijn ouders zich wel wat bezwaard je kent dat wel van: ja nu moeten jullie helemaal hier heen komen , en je hebt zelf al zoveel pijn .
Ja pa en ma en dat doen we met liefde voor jullie en die pijn heb ik toch wel of ik nu hier ben of ergens anders. We hebben gezellig samen gegeten , in de avond maakte ik alvast een lekkere pan soep zodat ze die van de week alleen maar op hoefde te warmen .
Zondag ochtend maakte Cees en ik het ontbijt , normaal als we in Delft zijn doet pa dat altijd maar nu deden wij het voor hem . Het is wel sneu hoor want pa is puur links en het is natuurlijk zijn linkerhand die gebroken is. Aan het begin van de middag gingen we terug en aangezien we nu toch aan het rijden waren zijn we ook nog even bij Cees zijn pa en ma langs geweest , is maar een klein stukje om . Daarna naar huis en lekker relaxed op de bank voetbal kijken .

Maandag kreeg ik een telefoontje dat ik woensdag om 15.00 uur de sleutel op kon komen halen , ik moest eerst naar kantoor komen en de huur pinnen en daarna zouden we door de woning heen gaan. Cees zag dat er iemand in de woning bezig was en die vroeg aan die mijnheer of hij misschien even de maat van de woonkamer mocht nemen voor het laminaat. De mensen die Cees kennen weten dat hij dan natuurlijk gelijk een gezellig gesprekje voert, en zo kwam hij er achter dat er helemaal niets aan de douche gedaan zou worden ook zaten er nog allemaal haakjes en spijkers in de muren . Ik belde de vrouw die ik van de week gesproken had en zei haar dat het nu niet ging zoals afgesproken was , maar zij zei ik weet niet wat er afgesproken is maar de douche word niet gedaan nu niet in ieder geval. Wij waren in een winkel om laminaat uit te zoeken , dus ik zei netjes nou dan ga ik nog niet akkoord want dat zou gedaan worden. Toen zei ze : Nou mevrouw ik ga hem morgen verhuren alles is aanwezig in de woning u kan er in wonen dus zegt u het maar komt u wel of niet ?
Ik zeg bedoeld u daarmee te zeggen dat als ik niet kom pinnen of niet akkoord ga u het aan de volgende geinteresseerde geeft ? JA zei zij nou ik kon wel janken wat een bitch dit was gewoon pure machtsmisbruik ze wist hoe graag ik die woning wil en dan dreigen met zoiets.
Thuis gekomen heb ik het gelijk op fb geplaatst en uit de reacties kon ik wel merken dat meer mensen problemen hebben met OMNIA. Ik kreeg goede adviezen en ook iemand die aanbood om me te helpen en dat dit van de zotte was of is.
Woensdag ging mijn vriendin met me mee naar het kantoor van omnia en daar moest ik het bedrag pinnen netjes gedaan toen naar de woning en daar bleek dat er nog meer dingen waren die er niet hoorde en als ik iets zei keek ze me echt aan van nou en ..... wat zeur je nou ? Maar annet vroeg haar ook een paar keer iets en toen kreeg ze het toch wel een beetje benauwd geloof ik . Ik moest het overname contract tekenen en de huur overeenkomst . Netjes gedaan maar boven mijn handtekening zette ik O.P. en zei haar dat ook , waarop ze zei : wat betekend dat? ik zei dat staat voor  onder protest want jullie zijn nog niet klaar met mij en hoe u me gister behandelde dat krijgt nog wel een staartje . Nou die had ze zeker niet zien aankomen . Vanmorgen heb ik gelijk de omnia gebeld en me klachten door gegeven en ook een brief gemaakt naar de directie van Omnia  waarvan ik ook een copy naar de gemeente doe. Vanavond ga ik weer naar Delft , pa moet morgen weer voor controle in het ziekenhuis komen en kan zelf niet rijden dus ik ga mee en dan kan ik ook weer gelijk een aantal boodschappen voor ze halen . Maar ja zoals ik al zei ik ben wel chronisch ziek maar echt niet achterlijk .Door alle drukte ben ik iets minder online maar dat zal de meeste wel opgevallen zijn hahaah

Geen opmerkingen:

Een reactie posten