zondag 6 september 2015

Gaat het nu echt zo hard achteruit???? ik hoop het niet

Alweer een week verder een week met veel pijn lichamelijk maar ook geestelijk is het weer een bende. Waarom voel ik me nu toch nog steeds schuldig dat ik niet genoeg doe, waarom baal ik dat ik nu niet kan sporten . Gewoon omdat ik nu naar mijn lichaam moet luisteren en ik gewoon te ver ben gegaan .  Het huis wordt echt ons huisje we geven het nu de warme kant door kleur en zo toe te voegen .  Echt ik weet en ik hoop dat ik hier heel oud mag worden samen met mijn lieve Cees. Natuurlijk ook met mijn zoon maar ja die zal niet eeuwig thuis blijven wonen .
Ook de jongens doen echt elke dag nog dingen die gedaan moeten worden .
Het fornuis is gemaakt maar moet nog wel even wennen aan de oven maar door mijn pijn nog niet veel fut gehad om me er in te verdiepen........
Mijn handen doen zo ontzettend veel pijn ik ben er mee bij de huisarts geweest en ja die zei : Beste corrinne ik denk dat het toch je reuma is wat meer op gaat spelen dus maar door naar de reumatoloog. Die heb ik dus gebeld en de secretaresse ging in overleg met de reumatoloog. Nou  ik mag er woensdag naar toe , het kan ook zijn dat mijn lichaam antistoffen aanmaakt tegen de Remicade en het dus toch niet meer werkt . Want ja ik heb het  weken terug pas gehad en dan is het meestal de eerste 4 weken gewoon goed. Wel pijn maar draaglijk. Natuurlijk viel de melding van mijn huisarts rauw op mijn dak , ja je weet dat reuma niet over gaat maar als dit zo achteruit gaat is wel heel snel .
Dus nu toch maar een tandje terug  nog meer ???? ja het zal wel moeten het is niet anders ....
Vanaf de bank ook nog wat dingen voor ons cluppie gedaan , offerte's opgevraagd en doorgegeven aan hopelijk nieuwe sponsors. Dat zijn die momenten dat ik me zo nuttig voel en dat doet me weer goed . Maar ja kan dat niet elke dag hebben zou wel leuk zijn ook voor onze club maar helaas dat is niet zo.
Cees rook de hele week een gas lucht als ik aan het koken was dus waarschijnlijk was de aansluiting niet in orde gelukkig wilde Krijn daar naar kijken en het proberen te verhelpen . Dus vrijdag avond begon hij daar aan maar er was een fikse wolkbreuk hier boven Nunspeet en toen bleek dat onze beide schuren blank stonden. Met zijn allen bezig geweest tegen het wassende water . Maandag toch maar weer de woningbouw bellen . Want dit gaat anders met elke wolkbreuk voorkomen en dan kan ik alles net zo goed buiten zetten ipv binnen .
Zaterdag is altijd onze voetbal dag dat weten de meeste mensen wel , maar gisteren liep het toch anders .  Cees had al doorgegeven dat hij deze dag nog het een en ander in  ons huis wilde doen , logisch want hij wordt dat klussen natuurlijk ook zat .  Ook werd onze kast gebracht echt een plaatje waar we allebei tegelijk verliefd op waren geworden . Nu is het alleen nog een kwestie van kleine hebbedingetjes om het af te kleden .
Het 1e waar mijn zoon in speelt moest de 1e wedstrijd van het seizoen spelen en ik ben NIET mee gegaan . Wat hoor ik jullie denken en zeggen ....... nee ik heb geluisterd naar mijn lichaam zoveel pijn en dan met dat rot weer is het niet echt slim en prettig om te gaan . Ik was wel even op het voetbalveld had een afspraak met iemand en die wilde ik niet afzeggen . Daar begon ik wel weer te twijfelen maar na een paar mensen tegen me zeiden dat ze konden zien dat ik moe was of pijn had heb ik de knoop doorgehakt nee ik ga niet mee ...... zei ik met brandende ogen.  Gelukkig hield mijn vriendin me op de hoogte en het was helaas een slechte wedstrijd dus voor mij een geruststelling dat ik er niet bij was (grapje) . Toen Cees hier thuis uit geknutseld was zijn we even naar de Ikea gegaan we wilden kijken voor wat leuke rode dingetjes maar helaas die hadden ze niet . We hebben wel wat leuke dingen gekocht . Maar 1 ding baal ik wel ontzettend van dat ook het korte ritje daar heen me al weer heftige pijn in mijn heup gaf zou het dan toch doorzetten ????
De zondag is voor ons een heerlijke relaxdag althans dat proberen er zijn wel eens dingen of gebeurtenissen die dit anders maken maar ja je hebt niet alles in de hand he ?! Ook kan ik er weinig aan veranderen . Maar ik heb heerlijk op me gemak de stoel die we bij Ikea hadden gekocht in elkaar gezet . Ook ben ik bezig met het peuterbed voor onze kleinzoon in elkaar te krijgen . De kracht heb ik niet maar wel het geduld om te kijken hoe het moet . Want zonder handleiding is het niet echt makkelijk en mijn lieve schat kan veel maar heeft geen geduld voor dat soort dingen en dan is het toch mooi dat je het zo samen kan doen . Hij is nu nog even wat schilderwerk aan het doen buiten , ja hij kan niet stil zitten en er is geen eredivisie nu hahahah . Straks lekker samen eten want zoon lief had andere dingen . En dan is er weer een week voorbij .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten