maandag 28 september 2015

Trots op me zelf ???? eigenlijk niet maar het zou wel moeten .....

Zoals in mijn laatste blog geschreven ik ga voorlopig even stoppen met mijn vrijwilligers werk bij de voetbal , ik heb het zaterdag tegen degene gezegd die het altijd samen doet met mij. Hij zei dat hij het al had gezien en gemerkt de laatste keren .
Hoe dubbel is het he? Een tijd  terug zei ik : ik zou willen dat men aan me kon zien dat ik ziek ben want zo vaak hoor ik :huh jij ziek ? je ziet er zo goed uit.
De laatste tijd hoor ik vaak je hebt zeker veel pijn je ziet het aan je . En nu vind ik het ook weer niet leuk dat men het ziet . Wat wil ik nou ???? Gewoon gezond zijn maar helaas dat kan niet .

Vrijdag ben ik bij de huisarts geweest en samen hebben we het over de bloeduitslagen van de reumatoloog gehad. Ik heb te weinig bloed in mijn lijf dat verklaart waarschijnlijk ook mijn onwijze moeheid. Maar ze wil via de korste weg gaan werken dus we gaan gelijk door naar internist wat ook de reumatoloog voorstelde. Ze zeggen beide je moet ergens bloed verliezen maar waar ? Menstrueren doe ik niet meer door de overgang al sinds Januari 2015 geen bloeding meer gehad. Ze vroeg me ben je afgevallen de laatste tijd , ik zei naar alle eerlijkheid zou het niet weten sta niet zo vaak meer op de weegschaal . Thuis gekomen toch maar even gedaan in 1 week 3 kilo eraf  is ook niet goed he ?!
Nu belde ik vanmorgen naar het ziekenhuis voor een afspraak met de internist en ja hor ik kon terecht en wanneer ??? 1 december nou dat dacht ik dus niet . Gelijk weer huisarts gebeld en die begrepen het ook niet dus nu belt de arts me morgen op en gaat het dus zelf proberen of ik eerder terecht kan .

 Ook hebben we het over mijn pijn klachten in mijn rechter heup gehad. Zij bladerde terug in mijn dossier, en zag dat ik in 2012 Necrose of botontkalking had gehad aan mijn rechter heup. Toen vond de orthopeed me nog te jong voor een nieuwe heup. Toen heel lang met rollator en / of rolstoel heel veel gerust en medicijnen is dat toen weer behoorlijk goed gekomen .  Maar nu beginnen weer dezelfde klachten en pijnen bij het lopen en zelfs bij het zitten en liggen . Dus we gaan toch maar weer terug naar orthopeed. Vorige keer konden ze op de foto niets zien maar doordat mijn reumatoloog echt in zag dat ik pijn had liet hij toen een mri maken . De huisarts begreep mijn wantrouwen in die andere arts en zij zou die middag contact op nemen met Zwolle hopelijk krijg ik daar snel bericht van .

Vanmorgen kwam een vriendin even wat doen hier in huis en ja dat is al een wonder dat ik het toelaat hahah er zijn er een paar die het aangeboden hebben maar ze hebben het zelf al zo druk , en ik wil ze niet tot last zijn maar nu had ik JA gezegd toen ze vroeg of ze wat voor me kon doen . Ze heeft lekker de ramen gezeemd binnen en buiten . Zelf heb ik een doekje over de kastjes gehaald . Natuurlijk vroeg ze toen ze binnen kwam hoe het was en de tranen stonden al in mijn ogen. Ik zei waardeloos ik ben zo moe en heb zoveel pijn . Ja zegt ze dat kan je ook wel zien je tekent heel erg . Toen ik haar vertelde dat ik in 1 week 3 kilo was afgevallen zei zij ook dat is niet goed natuurlijk . Ik was toen ze weg ging toch wel blij dat ik het aangenomen had haar hulp . Ik moet het gewoon doen maar zoals zo vaak gezegd wil ik niet afhankelijk zijn van anderen maar het ziet er naar uit dat ik daar toch aan toe moet geven . Vanmiddag sprak ze Cees en ze zei dat ze dit wat vaker voor me ging doen en dat ze toch wel geschrokken was van me . Zelf denk ik ook als ik in de spiegel kijk van jeeetje wat zie ik er uit

Geen opmerkingen:

Een reactie posten