donderdag 13 september 2018

Wat voel je je klote en onzeker zeg ...... traplift aanvragen bij WMO

Ja soms moet je er gewoon aan toegeven dat je afhankelijk ben of word van hulpmiddelen.
Ik wil zo graag gewoon boven slapen en niet hier beneden in de zuurkool lucht vandaag. Vanmorgen kwam er een mevrouw van WMO ivm de aanvraag van een traplift. Ik snap wel dat ze dat niet zo gelijk doen hoor begrijp me goed. Maar ze zegt : ja is dit wel de oplossing op lange termijn ? want stel je voor dat je een traplift hebt en je ben straks helemaal zover dat je helemaal niet zelf meer kan lopen. Dan is de traplift voor niets geplaatst , ik zeg ja maar het kan ook zo zijn dat er een traplift komt en ik de volgende dag dood neer val …… dan was de lift ook maar voor 1 dag ;-(

Kunt u hem zelf betalen ? Nou mevrouw als het zo makkelijk ging dan had ik u helemaal niet lastig gevallen hadden we allang een traplift gehad. Zit je dan als een volwassen vrouw , je voelt je al schuldig of ja hoe moet ik het noemen dat ik zo iets nodig heb het liefst zou ik 25 x per dag de trap op en neer willen lopen. Maar helaas dat lukt niet
Ik vertelde haar ook dat ik 54 jaar ben en graag gewoon naast mijn man lig en als er iets gebeurd dat hij me hoort als ik hem roep . Laatste keer viel ik maar Cees hoorde me niet roepen ik lag beneden op de grond en hij boven. Ja zegt die mevrouw daar zijn ook hulpmiddelen voor …. ja dat weet ik ook wel en als ik een jaar of 80 zou zijn dan zou ik er misschien niet zo'n probleem van maken dat ik hier beneden moet slapen .Maar ik ben nog maar 54 jaar.
Natuurlijk mag ik niet klagen er zijn er bij die het veel slechter hebben dan ik en er slechter aan toe zijn. Maar momenteel ben ik even egoistisch wat ik moet zijn van iedereen. Ik moet beter voor mezelf zorgen dan altijd maar aan anderen denken . Vind het nog steeds moeilijk .

De mevrouw zei dat ze een advies buro in gaan schakelen om te kijken of het wel of niet nut heeft of dat het verspeelde moeite is. Vind u het goed dat ik dat doe? Natuurlijk vind ik dat goed heb niks te verbergen dus ze mogen komen kijken.

Dus nu maar afwachten hoe en wat ………………

Natuurlijk vloeiden de tranen weer rijkelijk maar ja dat is momenteel standaard kan ik ook weer niks aan doen .
Gisteravond moest ik de vergadering bij de club afzeggen dus ik app: Sorry heren ik kan niet aanwezig zijn vanavond, zegt Cees ineens : Dat sorry moet je eens af gaan leren je hoeft geen sorry te zeggen jij kan er toch niks aan doen! Tegenover iedereen en alles verontschuldig je je en dat is nergens voor nodig .
Oke het is me wel vaker gezegd maar is denk gewoon een  gewoonte altijd maar iedereen willen pleazen , toch nog steeds dat negatieve zelfbeeld . Of onzekerheid ik weet niet wat het is

Fijne dag allemaal en geniet nog even van het lekkere weer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten