maandag 10 december 2018

Acceptatie moeilijk? Ja vind ik nog steeds maar heb weer een stap gezet Scootmobiel aangevraagd nu afwachten .........................

In mijn laatste post schreef ik al dat ik waarschijnlijk maandag 3 December naar huis mocht uit het ziekenhuis. Alles was al geregeld thuiszorg enzo . Ik werd 's morgens wakker en ze deden toch nog even de controles bloeddruk zuurstof check en temperatuur en wat denk je ? 38,6 dus verpleegster zei nou ik denk dat u niet naar huis gaat.
Ik belde Cees en ja natuurlijk waren we beide teleurgesteld het hele weekend zonder koorts had zelfs momenten van 36,2 .
Er werd weer bloed geprikt en mijn waarden waren gedaald dat vertelde de arts mij aan het einde van de ochtend en ik mocht dus wel naar huis. Wat was ik blij eindelijk gewoon weer lekker bij mijn mannetje en ook rust voor hem.

's Avonds hebben we lekker een patatje gegeten dat was echt lekker want het eten in het St. Jansdal is echt goed maar die lekkere dingetjes die mis je dan . 


De thuiszorg kwam om me te douchen , Jezus wat voel je je dan … ik ben een vrouw van 54 en moet geholpen worden met douchen. Maar het bleek dat dat wel heel erg nodig was zeg wat hakt een longontsteking erin zeg , geen energie en puf om me gewoon te douchen . Ook telkens erg licht in mijn hoofd zwarte vlekken zien en zo ontzettend moe. Waar ik vooral tegenop zie dat je dan elke keer een ander krijgt die je doucht of wast. De hulp die de eerste dag kwam was echt een vriendelijke vrouw zij vertelde me ook dat heel veel mensen deze hulp nodig hebben na een zware longonsteking.

Woensdag 5 December we hadden afgesproken dat we Sinterklaas zouden vieren met onze kinderen en kleinzoon. Helaas kon onze schoonzoon niet aanwezig zijn maar Stephanie en Jayden kwamen met de trein naar Nunspeet. Shannen haalde hun samen met cees op van het station. Krijn en Shannon kwamen ook lekker eten bij ons. Wat een rijkdom gezellig je kinderen bij elkaar . We hoopten natuurlijk dat de Sint ook bij ons langs kwam en ja hoor rond 19.30 kwam de Sint eraan . Ik vergeet nooit de reactie en het smoeltje van Jayden zoiets blijft je gewoon bij. Ik wist waarvoor ik me er op verheugd had. Maar toen het 20.45 was ik het ook wel zat ik was zo moe en zei ook Sorry ik ga naar bed. Krijn en Shannon waren ook al naar huis want Shannon was ook niet fit grieperig. Jayden ging ook lekker slapen . Cees en Stephanie bleven nog even lekker beneden zitten. Om 22.05 werd er aangebeld Cees deed de deur open en toen stond onze huisarts aan de deur. Ik had hem eind van de middag gesproken en hem verteld dat ik nog steeds rond 38,6 temp heb. En ook af en toe erg benauwd. Ik had hem verteld dat we sinterklaas viering hadden en ik denk dat hij dacht dan ga ik daarna nog even luisteren naar haar longen. De linkerlong was nog wat rommelig zei hij en we moesten de kuur maar weer afwachten. Echt fijn als je een huisarts hebt die echt begaan is met je.
Donderdag was ik echt op maar wat hadden we een fijne avond gehad en wat hadden we genoten.  Dan weet je dat je bij moet komen Willeke was er de thuiszorg was er het werd me allemaal even te veel. Ook de dagen erna nog steeds koorts .De kuur was voor 3 dagen dus woensdag donderdag en vrijdag. Gisteren was de 1e dag dat ik koortsvrij was maar volgens mij loopt het nu al weer op . Ik ga niet de hele dag meten doe het vanavond wel en dan gewoon afwachten.

Ja dan het volgende probleem kerst wat doen we ? Normaal ben ik zo de dag na sinterklaas gaat in 1 x de kamer een hele verandering doormaken. Lekker gezellig alles in de kerstsfeer. Zo mooi en zo gezellig maar ik heb zo weinig energie zo weinig puf.  Ik belde zaterdag naar Groenrijk Nunspeet waar ik normaal meestal de boom haal. Vertelde hem dat ik helaas zelf de deur niet uit kon en vroeg of ze me een boom wilde bezorgen en dat deden ze. Het is een andere boom als ik normaal zelf uit zou zoeken maar alles is nu niet zoals normaal ;-). Ik vroeg aan Cees of hij de kerst spullen naar beneden wilde halen zodat ik op mijn eigen snelheid de kerstversiering kon doen. Gelukkig heeft hij niet alles naar beneden gehaald want we hebben zoveel. Ik heb een verzameling kerstmannen maar die komen dit jaar de dozen niet uit. Ik wilde eerst helemaal niets doen maar is ook zo kaal en koud. Want nu de kerstboom staat vind ik het toch wel gezellig.Oke ben er geloof ik 3 uur mee bezig geweest maar hij staat.

Ik heb weer een stap gezet wat toch ook wel acceptatie is: een aanvraag voor een scootmobiel. De dame van WMO kwam vanmorgen langs om alles even door te nemen waarvoor ik een scoootmobiel wil hebben ? Ja mevrouw om gewoon weer eens even lekker buiten te komen. Om zelf een boodschap te doen. Door de 150 mg morfine die ik momenteel dagelijks slik kan ik geen auto rijden.  Ik zou als het dalijk wel beter gaat wel kunnen fietsen maar als ik dan op de fiets naar het dorp ga dan kan ik me rollator mee nemen dus kom ik nog nergens. We moeten nu eerst de afspraak bij het pijnteam af wachten dan gaat ze me bellen en hoor ik of ik hem aan kan vragen .
Zou toch mooi zijn dat ik me zelf weer wat kan verplaatsten en dan met de Valys weer eens naar Amsterdam .
Vorig jaar gingen we met de broers en zus en aanhang gezellig uit eten voor de kerst, maar door mij kan dit nu niet doorgaan. Dat zijn toch van die momenten dat ik me schuldig voel en ik weet dat dat niet mag en dat niet hoeft maar het is een gevoel en dat krijg je er niet zo makkelijk uit.

Weet je ik kom wat aandacht betreft niets te kort want krijg geregeld appjes , telefoontjes en alle groeten die Cees door moet geven als hij van het voetbal af komt het doet me goed echt waar maar ik wil die mensen weer zelf zien weer gezellig met ze kletsen en genieten . Echt mijn wereldje is zo klein momenteel. Zelfs willeke de hulp die ik nu heb zei vandaag ik zag je de laatste weken echt instorten dat ik dacht als er nu niets gebeurd dan ga ik zelf je huisarts bellen het werd of word je allemaal te veel . Klopt ik zit er echt doorheen vind mezelf lastig voor mijn dierbaren ben onwijs emotioneel .Huil om niks of juist om alles
Wil even laten weten dat ik dankbaar ben voor de mensen om me heen die echt om me geven van me houden en waar ik van hou. De mensen die mij negatieve gedachten geven laat ik gaan want ik moet gewoon voor mezelf kiezen en voor mezelf op komen. Want ik ben het waard !!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten