zaterdag 15 december 2018

Lang leve reuma en de medicijnen ........... epidurale injectie waarschijnlijk de oorzaak van narigheid van afgelopen weken.

ach de vaste lezers weten het wel ik kreeg een epidurale injectie als een soort van pijnbestrijding tegen mijn rugklachten ik kan nog steeds niet lang zitten en loop heel onzeker maar helaas is de pijn niet minder. Ipv van verlichting heeft het alleen maar narigheid gebracht. 
Woensdag 7 November was het dat ik die injectie kreeg, ze spuiten dan een medicijn soort in om te hopen de pijn af te laten nemen, ook spuiten ze er prednison in zoals ik het nu begrijp dan hoor ;-)
Na die tijd dus een hoop gebeurd 3 x met ambulance naar ziekenhuis 2 opname's  1 keer 4 dagen en 1 keer 8 dagen. Nu ook al 3 x antibiotica kuren gehad.
Het hormoon wat ik nu slik verlaagt mijn temperatuur wel alleen in de avond nog 37.8 of 37.9 dus nog niet echt helemaal koortsvrij. Ik moet het nu af gaan bouwen maar dat moet echt heel langzaam . Donderdag even voor 18.00 uur kwam mijn huisarts om te luisteren naar mijn longen die klonken gelukkig een stuk beter. Hij vertelde me dat de internist dus denkt dat mijn bijnieren niet goed functioneren en dat dit allemaal het gevolg is van de epidurale injectie en mijn lichaamsconditie door Reuma en reuma medicijnen ( verminderde weerstand). Hij zei ook dat we nauw contact houden want wat er allemaal gebeurd is , is niet goed en hij wil het graag goed in de gaten houden. 
Helaas maak ik me daar toch wel zorgen om want er komt toch wel nierfalen in de familie voor en ja ik lig hier maar en heb dus heel veel tijd om te piekeren . 
Ook moest ik gisteren urine inleveren en toen ik in de middag belde vertelde ze me dat er veel rode bloedcellen in mijn urine zaten geen blaasontsteking. Dus wat zegt mijn koppie gelijk weer NIEREN..... Nu moet ik dinsdag of woensdag weer urine inleveren en ik moet veel drinken.

Ook heb ik nog een goed berichtje : ik had aanvraag voor scootmobiel gedaan en hoorde gisteren dat ik toestemming heb van WMO nu nog afwegen of ik het hun laat regelen of dat ik gebruik maak van PGB . Weet je ik ben nog redelijk "jong"en wil dan toch iets waar ik me goed in voel. Klinkt misschien wel heel ijdel en ondankbaar maar het is al een stap die ik neem . Natuurlijk ik weet dat ik het gewoon moet accepteren maar is en blijft moeilijk . Zijn zat mensen die zeggen leg je er bij neer maar die hebben makkelijk lullen zijn nog gezond of kunnen alles nog zelf gelukkig.
Kijk er zo naar uit om gewoon weer ff een boodschappie te doen zelf , of gewoon lekker op zaterdagmiddag bij mijn cluppie te gaan kijken 

Al met al staan me nog een paar spannende dagen te wachten en dan maar hopen dat die vervelende koorts wegblijft. Want die koortsaanvallen hebben mijn lijf wel gesloopt ben echt helemaal niks op het moment maar dat komt wel weer goed hoop ik 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten