dinsdag 11 november 2014

Dat komt even hard aan BAM............................

Zo lees je een paar dagen niets en zo 2 x daags :-(

Vanmiddag had ik een afspraak met een afgevaardigde van het WMO loket van de gemeente Nunspeet. Dit naar aanleiding van mijn aanvraag voor traplift
Het was een hele vriendelijke vrouw ze had zich al aardig ingelezen in mijn dossier dat gebeurd ook niet altijd. Zo vertelde ze dat haar collega 2 jaar terug al aan had gegeven dat ik moest gaan uitkijken voor een ander huis iets gelijkvloers. Ik moet eerlijk zeggen dat me daar niets van bij staat of dat ik dat gewoon niet heb willen horen . Want zei ze die vorm van reuma die u heeft daarbij weet je gewoon dat dat soort dingen dalijk uit gaan vallen en hulpmiddelen nodig zijn . BAM dat komt even hard aan. Nou de gemeente plaatst geen traplift ik krijg wel een medische indicatie voor een verhuizing naar aangepaste woning. Maar ik wil zo graag in dit huis blijven wonen . Ja mevrouw maar als u dalijk echt helemaal niet meer kan lopen kan u zich dan verplaatsen met rolstoel op de boven verdieping ? ehhhh om eerlijk te zeggen ik geloof het niet badkamer is ruim maar deur is gewoon normale ach wat is normale maat. Ook gingen ze bekijken ivm met indicatie voor hulp ik heb nu 1 uur per week want verder gaan ze er van uit dat Krijn het doet hij is tenslotte al 20. Dan rekenen ze er op dat hij een eenmans huishouden kan runnen dus heb ik wel iets hulp nodig maar als hij 21 is dan heb ik geen recht meer op hulp want dan moet een man van 21 gewoon een heel huishouden kunnen laten draaien . te zot voor woorden die jongen moet elke dag om half 6 zijn bed uit om te gaan werken en tegen 5 uur is hij pas thuis . Goh wat gaat het goed met zorg
Ik zou het het liefst allemaal zelf willen doen maar kan en mag het gewoon niet want andere therapeut zei al dat ik roofbouw op mijn lichaam aan het plegen ben was . Maar wat moet je dan ???
Had net nog een gesprek met een hele goede vriend op fb die zelf ook in de zorg werkt en die zei lieve meid ik zou toch maar gaan kijken voor een aangepaste woning want reuma is zo onvoorspelbaar ik hoop dat het nog even duurt maar je kan voor de gekste dingen komen te staan .
Hij zei ook zo een gesprek met WMO is confronterend nou dat is het zeker want vaak denk ik ik invalide ? nee joh het komt wel weer goed maar als hun je echt als invalide bestempelen dan .......
http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.scienceprogress.nl%2Fverandering%2Fvijf-fasen-van-rouw-kubler-ross&h=vAQFylKyw
Ik ben blij dat ik deze blog heb en het van me af kan schrijven ook fijn om te merken dat veel mensen het wel lezen en er ook in prive berichten of mondeling  op reageren .
Nou morgen weer naar de andere therapie zullen ook wel weer heel wat tranen vloeien maar ja het moet eruit het is een soort van rouw verwerking verwerking van verlies van een gezond normaal leven
Hierbij wil ik de mensen die dit lezen en die me ook echt steunen bedanken fijn dat jullie er voor me zijn xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten