zondag 30 november 2014

Emoties zijn toch wel hele vage dingen he

Nou vrijdag mijn ventje opgehaald en even met zijn ouders gezellig een bakje koffie gedaan bij de Hema . Ook moest ik wat van mijn zelfgemaakte potten afleveren . Donderdagavond bestelde me schoonzus er nog 3 en die had ik niet klaar dus vrijdagmorgen om 5 uur er uit om ze af te maken .
We hebben samen nog even een Cuyppie gepakt was ook wel even leuk maar wel koud hoor.
Toen naar huis gegaan en nog even wat voorbereiding voor de zaterdag .
Om een uur of 7 gingen we naar het clubhuis van onze voetbalvereniging aangezien Cees trainer is van de F1 vonden we dat we daar wel even moesten gaan kijken . Nu is het geen straf hoor want dat is zo leuk daar . Sint met 10 pieten en dansen en zingen en gek doen . En dan zit ik daar op een tafel naar te kijken en branden de tranen in mijn ogen. Hoezo erg emotioneel  ... pff daar word ik af en toe wel gek van kan janken om niets.
Dan zie je al die kinderen zo genieten en af en toe angstig voor de pieten .  Na de sinterklaas viering lekker naar huis en ik naar mijn bedje gegaan . Want de dag erna speelt ons 1e thuis en dan doe ik altijd de veldverloting regelen. Om het voor mezelf wat makkelijker te maken ... ja jullie lezen het goed ik ga ook rekening houden met mezelf.
Ik heb de prijzen van verloting aangepast en heb al boekjes van 10 lootjes aan elkaar geniet. Want met de kou en mijn reuma kan ik vaak de lootjes niet los scheuren en heb ik daarna erg veel last. Nu heb ik ze thuis in een warme kamer gewoon rustig kunnen scheuren en nieten .

Zaterdag moest cees al om 7.15 op voetbalveld zijn om met de F1 naar Lelystad te gaan.  Ik ben toen even lekker in de infra rood sauna gegaan om even een warmte boost te krijgen . Daarna de boodschappen gedaan want om 9 uur zouden de hulppieten komen en  moest ik weer thuis zijn om ze te helpen en mee te nemen . Wel heel leuk hoor mijn zoon en nog een speler uit het 1e gingen dat doen bij de mini's van onze club . Dat zijn dus de allerkleinsten 5 of 6 jaar. Daar aangekomen deden de pieten mee met de training en ja hoor ik stond er naar te kijken en foto's te maken en daar kwamen ze weer die waterlanders. Je vraagt je toch wel eens af of die niet eens op kunnen zijn hahaha.
Het was echt ijskoud op het voetbalveld en na ong. 3 kwartier gingen we weer naar huis. Toen moesten de zwarte pieten weer de gewonen jongens worden nou dat was geen makkie.
Om een uur of 1 weer naar de voetbalclub. Heel even in de keuken geholpen omdat het daar even druk was maar de gene die het daar regelt hield me wel in de gaten dat zodra het kon ze me weg stuurde . Veel positieve reacties gehad op de nieuwe methode voor de lootjes en dat doet me goed. Het is gewoon heerlijk als je daar staat of loopt en de mensen je benaderen en aanspreken . Gewoon lekker ff dollen en kletsen ik voel me dan zo nuttig .
Ook heb ik momenten dat ik me heel onzeker voel maar daar zal ik toch overheen moeten komen . Je merkt ook dat er mensen zijn die je in de zeik nemen maar dat ga ik ook doorzien .
En daar moet ik nog mee leren boven te staan . Maar over het algemeen zijn het gewoon allemaal hele fijne vriendelijke mensen . Het was zo koud dat ik besloten had om binnen de wedstrijd te kijken . Nu vind ik het dan minder sensationeel als langs de lijn maar ik dacht dan moet ik het zelf weer bezuren dus het werkt wel ik ga meer naar mijn lijf luisteren . Helaas verloren onze jongens jammer maar helaas kan je weinig aan veranderen .
Na de wedstrijd doen we dan altijd 3 rondes Rad van Avontuur waarbij ik hulp heb van een andere vrijwilliger. Ik had vorig jaar rond de Sinterklaas tijd een Surprise Rad van avontuur georganiseerd wat de meeste mensen ook wel erg leuk vonden . Dus dit jaar ook weer gedaan maar dan weer een beetje anders.  De eerste ronde liepen we samen maar waarschijnlijk zag die ander ook dat ik weer iets moeizamer ging lopen want de laatste 2 rondes zei hij doe jij het hier maar ik loop wel even .
Natuurlijk voelde ik me iets bezwaard maar dacht naderhand ja zo kan het ook .
Al met al was het weer een leuke dag . Ik had zelf met de verloting een gourmet schotel gewonnen dus toen we thuis kwamen hebben we lekker gezellig samen aan de lage tafel gegourmet.

De zondag na een thuis wedstrijd is altijd een luie zondag want ja mijn lichaam moet dan weer even bij komen van de dag ervoor . Ik had in 2012 de weggeefhoek op fb hier in de omgeving opgezet waar ik heel veel tijd en energie in had gestoken . Ik deed het ook altijd met plezier maar was er af en toe teveel mee bezig . Zoals ik al vaker heb gezegd ik moet voor mezelf gaan kiezen en niet alleen anderen plezieren. Dus heb de beslissing genomen om daar voorlopig mee te stoppen .  Omdat ik me vaak ook verplicht voel om op dingen te reageren terwijl ik met iets heel anders bezig ben. Ik wil de mensen dan niet teleurstellen . Ik had daarbij hulp van een wereld wijffie die ook net als ik is grote mond heel klein hartje en echt we hadden zussen kunnen zijn zelfe instelling en gedachten over dingen . Ik had haar voorgelegd dat ik wilde gaan stoppen ze vond het heel jammer maar ook wel heel goed dat ik het nu aangeef en niet voor anderen doorga. Ze heeft 2 nieuwe mensen gevonden die haar gaan helpen wat een groep van 7500 mensen kan je niet alleen beheren .
Nou vandaag was het dan zo ver ik heb mezelf verwijderd als beheerder , dit ging met een lach en een traan . Tuurlijk verdrietig om afscheid te nemen maar ook weer trots dat ik de stap heb gemaakt . En ook zoveel lieve reacties van de leden die me  bedankte voor het gene wat ik in die groep heb gedaan. Bij het lezen van die reacties liepen de tranen natuurlijk weer over mijn wangen . Het is wel vreemd als je 2 jaar lang die dingen hebt gedaan en nu niet meer heb dus al een paar keer ingelogd dat ik dacht even kijken of er nieuwe advertenties zijn hahaha maar kan ik niet meer zien ben nu gewoon lid ipv beheerder .
Nu lekker met mijn mannetje hier thuis op de bank genieten en relaxen.
het is weer een heel verhaal geworden maar als ik eenmaal begin tik ik zo een lap tekst weg . Ik kreeg trouwens gisteren een compilmentje op de voetbal van mooi die blog je schrijft ook zo leuk .
Ik zeg leuk ik schrijf wat ik denk misschien wel in kindertaal want gebruik geen moeilijke woorden . Maar dat is gewoon hoe ik ben en iedereen begrijpt het



Geen opmerkingen:

Een reactie posten