vrijdag 17 april 2015

Zo happy met mijn lieffie die nu ook echt officieel bij me woont ;-)

Nou dit was een heftige week met heel veel leuke dingen en ja ook wat minder leuke dingen maar dat zal ik de rest van mijn leven wel houden en daar leer je mee leven zegt men .
Dinsdagavond samen met me vriendin naar de wedstrijd van ons cluppie was voor mij wel een opgave want aan het eind van de dag heb ik meeste pijn en minste fut . Ik krijg om de 6 weken Remicade maar na een week of 4 zegt mijn lichaam ho en niet verder .
Zoals ik maandag al vertelde wil ik nog zoveel in het koppie maar het lichaam denkt daar anders over. Ik krijg ook geen hulp want ik heb een volwassen zoon in huis die het huishouden moet kunnen managen .  Nu is sinds van de week ook mijn lieffie officieel bij me komen wonen en dat scheelt ook een heleboel hij wil ook alles wel doen maar ik wil ook zo graag zelf wat doen . Vanaf nu gaan we het dus samen doen . Zijn woning in Amsterdam is gelukkig verkocht en sinds 15 april is hij ingeschreven als inwoner van Nunspeet . Gek he?! 51 jaar en dan blij zijn dat je officieel samen woont, oke ik weet of wist wel dat dit de man is waar ik oud mee hoop en wil worden maar nu is het echt legaal. Ook heeft hij waarschijnlijk weer werk en dat vind ik ook zo fijn voor hem het is geen stil zitter . Zo trots op hem en hij is dat dan weer op mij omdat ik toch steeds meer toe ga geven dat ik niet alles meer kan .  Ik ben deze week ook iets rustiger  voor mezelf en de mensen die weten wat chronisch ziek zijn is die kennen dus de lepeltheorie nou die ben ik aan het uitvoeren. Komende maandag gaan we lekker met onze dochter en schoonzoon en onze kleinzoon een midweekje weg. Nu denken natuurlijk zat mensen nou dan hoef je toch niks te doen , Nee het gaat niet om wat je doet maar hoe je het doet. Graag wil ik samen met hun een heerlijke week hebben en ook een oma voor die kleine zijn.  Niet alleen als een oma lopen of rusten maar gewoon lekker met hem ravotten spelen zwemmen en wandelen.  Ook omdat je toch in een andere omgeving bent is het altijd afwachten of je lekker slaapt daar of je goede stoelen hebt noem maar op . Dingen waar een gezond mens al moeite mee kan hebben . Gelukkig heb ik vandaag mijn infuus behandeling gehad en dat scheelt een slok op een borrel. Ook wil je dat je huisje lekker opgeruimd is als je weg gaat . Woensdag moest ik voor het eerst naar Fysiototaal een therapeut die me gaat leren hoe ik meer conditie kracht en alles op kan bouwen zonder roofbouw op mijn eigen lichaam te plegen . Het zit behoorlijk vast zei zij maar dat was al bekend maar ze denkt dat ze me een eind op weg kan helpen . Wel zei ze duidelijk : Corrinne ik kan je helpen en leren er mee om te gaan maar ik kan je dus niet pijn vrij maken ........ maar gelukkig heb je niet meer die loodzware rugzak op je rug dat scheelt al een heel eind als ik het zo eens lees en hoor. 
Dus na het weekje weg ga ik 2 x in de week naar haar toe en ik hoop dat ik daar echt veel van ga leren en op ga bouwen . 
Vanmorgen moest ik dus naar het ziekenhuis voor de Remicade infuus . Normaal gaat dat best wel makkelijk oke ze moeten wel eens een 2e keer prikken maar vandaag was het mijn dag niet . 4 x geprikt en toen het infuus er in zat bleef hij maar op alarm slaan dus helemaal in spalk gezet en zo min mogelijk bewegen want anders moest er weer geprikt worden . Het is altijd wel een zit want van half 9 tot uur of 12 ben je wel zoet nu kwam ik pas om kwart over 1 het ziekenhuis uit maar ja het zit er weer in . Ik kan er weer even tegen aan .Ik voel me wel een beetje schuldig had een vriendin toegezegd dat ik waarschijnlijk wel even langs zou komen , maar heb er gewoon geen puf voor na zo een dag .

Zij is er ook zo 1 die zo vaak zegt jij hoeft je niet schuldig te voelen je doet zoveel jij bent een voorbeeld voor anderen . Want wat jij doet ondanks je pijn en alles heb ik respect voor je .......dat zijn dingen die ik makkelijk kan zeggen tegen iemand maar nog verdomd moeilijk kan accepteren .............

Dus weer een Sjaak Afhaak 

 Van de week ook nog voor een andere woning wezen kijken maar die was wel erg klein dus toch reactie maar weer ingetrokken we wachten wel af totdat ik iets gelijksvloers krijg. Echt je wil niet zien hoe ik 's avonds naar boven ga ik trek me echt op aan de leuning en moet wel 5 x rusten op 1 trap ............
En dat scheelt als ik dan een andere woning krijg hoef ik zelf niet meer naar boven  oke misschien af en toe als ik me goed voel of aan het begin van de dag .
We hebben ingeschreven voor een nieuwbouw project hopen dat we daar uitgeloot worden zou wel heel mooi zijn .
Vandaag heb ik dus niet veel gedaan   
Morgen lekker een uitwedstrijd met de club dus ik hoef niets te doen . Zondag dan de spullen voor ons midweekje weg inpakken en dan gaan we genieten fijn weekend allemaal

Geen opmerkingen:

Een reactie posten